onsdag 22 juni 2011

När man har ett missat samtal

När man har ett missat samtal på mobilen som man ändå vid något tillfälle skulle få, blir man lite kall i kroppen.
Det fick jag igår, ett samtal gällande en person som jag vart fri från i 1,5år. Hon kallar sig "namnet" mamma men det är hon inte värd.
Att skaffa barn är lätt, men att vara mamma är något man måste Vara, Förtjäna och Kämpa för.
Det är inget man kan lägga åt sidan eller ignorera, eller jo uppenbarligen så kan man det men det är inte fullt så naturligt.
När dom ringer och säger att denna person varit försvunnen i 2 dagar och undrar vad dom ska göra så började tankarna gå igen, är hon död, ute på parkbänken med sina "vänner" eller ligger hon hemma i sina egna spyor och kvävs till döds?! Inget av det såklart.
Nej, då är hon bara hemma och dricker..dricker lite till och dricker lite mera. Skiter i sitt jobb och allt vad som finns i livet. Hon är för feg för något annat, för feg att ta hjälp, för feg att göra slut på det för feg att erkänna vad hon gjort är fel och kämpa för att bli en bättre människa.
Att du lever medan andra människor, andra Riktiga mammor dör är en orättvisa jag aldrig kommer förstå.!?

NU har jag gjort det jag ska, jag har ryggen fri och kan säga att NU är jag klar med det här! ALDRIG igen.
Jag är inte längre dotter till en mamma och jag har inte en mamma och har aldrig haft en!!
Men det jag har är världens bästa pappa, syster, gudmor och en rad vänner som alltid finns där, vad som än händer och sker.!! Tack!


Tack snällaste D för att du hjälpte mig igår, du är en klippa!

/Martina

2 kommentarer:

  1. Håller med dig syster! Du är stark och jag är stolt över dig.
    Nu vet vi bättre tills nästa gång!
    Varför ska vi bry oss!
    Tur att vi har världens bästa pappa!!
    Snart ses vi!!
    Glad midsommar om vi inte hinner pratas vid innan!!!

    SvaraRadera
  2. Du är så stark. Det är tur!
    Jag blir så ledsen att livet kan vara så orättvist, på så många olika sätt.
    Kramar till dig!
    <3

    SvaraRadera