torsdag 9 februari 2012

Snö i massor...förstör mina planer

Passar på att slänga in det här inlägget mellan upgifterna jag pysslar med här på jobbet.
Jag och S har vart sjukt duktiga, tömt,flyttat och fyllt från gamla fula hyllor till fina vita skåp (för allt kontorsmaterial)
Vi tom borrade i vägge för att se till att skåpen inte ramlar över nån stackare.
Riktigt kul att jobba med S, vi skrattar och klantar oss en del. Men lite av charmen md oss.
Vem behöver karlar när man har tjejer som vi :)

Det har kommit sjukt mycket snö nu igen, igår snöade det nog mest hla dagen och det är kallt.
Detta förstör och har förstört en del av min planer de senaste helgen.
Jag och Papi skulle iväg i lördags och prova bil åt mig, men det var ju närmare -20 och MASSA snö och halt på vägen, så vi bestämde (läs papi ;) ) att sjuta upp det till denna helgen. Inte sån big deal, o mdet inte hade vart så att det nu kommit ännu mer snö och vägarna är ju fortfarande inte i sånt skick att man kan testa bilen för att få den "rätta feelingen" skit land!
Jag tycker hösten och början av vintern var toppen, lagom kallt ingen jobbig snö, men nu, ja då kommer det massa när man faktiskt hoppas på vår.
Ja ja inte mycket att göra, får be snällt och muta Papi med en semla så vi åker och testar iallafall hihi.
Vill köpa bil snart så jag kan åka upp til lvärldens bästa syster och lill-prinsen. Samt att inte behöva passa in på alla tåg och buss-elände.

Vad tycker ni jag skulle passa att köra?
Har vart och kollat på en hel del och vissa favoriter finns såklart men lite tips är alltid uppskattat.

Ha en jätte fin dag
Tjing /Martina

2 kommentarer:

  1. men syster!!!!!!! Du måste ju testa och köra den i snö och hala vägar, för att kunna köra hit ju ;P.
    Här är det snö tills slutet av mars typ.
    Sladda är väl kul!!!!!?? hihi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är klart, men först vill jag ju testa den så man hör hur bullrig den är!
      När det är massa snö så går ju alla bilar jätte tyst.

      Slira är super kul! :):)

      Radera