söndag 15 maj 2011

Söndag, Helg med gänget

Söndag, med regn och rusk. Man blev nog lite bortskämd efter den underbara påsken och sen har värmen och solen hållt sig kvar.
Men nu kom bakslaget, i mitten på vekcan kom det mulet väder och idag har det vart tjocka gråa moln med regn och blåst, INTE kul.
Man måste dock tänka lite positivt och hoppas den underbara värmen kommer tillbaka.

Lördag med snabbt besök till IKEA
I lördags följde jag och Pricken med Jess till IKEA för dynjakt, ny bänk har byggds på deras altan på framsidan och nu måste man ju sitta mjukt, skänt och fint.
Vi var som tre pansionärer och var på Ikea 10 över 10. Kan säga att jag har nog aldrig vart på Ikea så kort tid någpngång :), in på bottenvåningen där alla "prylar" är, leta upp avdelningen med dynor, plocka på sig dom på vagnen och sen mot kassan.
Jag hittade nya krukor till mina balkongblom hållare,wihoo, nu ska det bli fint därute med lite färg.
En snabb sväng på ICA Kvantum i Kungens K och sen hem mot Dalarö för att njuta av en fika på nya bänken och Daniel måste ju få sällskap och belöning för hans jobba på båten.




Vår goda fika med kaffe, smörgås och lite nygräddade kanelbullar


Fina nya bänken (dock omålad ännu) som Lasse byggt, och de fina nya kuddarna (Från Ikea)

Kvällen på Oxens gata
Kvällen spenderades hemma hos mig, jag stod för middag och fördrinkar på en solig balkong. Mumsigt med min specialgratäng.
Eurovision på TV och hejjadande på Erik Saade som tog tillbaka Sveriges heder genom att bli trea! Jätte bra jobbat, nu slipper vi kval nästa år.
Många skitlåtar var det inte minst segraren. Vi hade dock 4 favoriter, Sverige (såklart) England, Ungern ocg Georgien.
Vilka favoriter hade ni?
Tack mina underbara för en jätte kul kväll, Välkommna igen.





J&D på balkongen med lite drinkar



Cosmopolitan




Jätte fina blommor jag fick av J&D, tack mina fina darlings. (Krukor från:IKEA, hållare:Lagerhaus)

Ha nu en superfin kväll.

Tjing Martina

1 kommentar:

  1. Hej syster! Vilken smart bänk lasse byggt. Det va typ en sån jag hade tänkt mig i vårt kök, men elementet satte stopp för det =(.
    Du börjar få det sypermysigt på balkonegn oxo. Snart får jag komma och dricka drinkar med dig där ;). Planen är att komma v 27 nu.

    SvaraRadera