torsdag 19 maj 2011

Torsdag, Kivi på annat sätt

Torsdag
Idag är det torsdag, en dag kvar till fredag och helg.
Efter jobet vankades det torsdgasfika med Pricken och Jess, alltid lika trevligt. Blev en stor mumsig latte, men en lite söt cupcake.
Sen fick jag skjuts av snälla Pricken hem så jag slapp åka buss själv.



Imorgon händer det grejer, jag ska våga mig ut ur min bubbla och ta mig på galej på Café Opera, japp ni läste rätt, Café opera! Det vankas partaj med SATS och Medlemskväll med mingel och party för oss medlemmar och instruktörer.
Får sällskap av fina Tess, vi ska mötas på pendeln då hon kommer från VH. Ska bli sjukt kul.
Vi tänkte vi ta oss en liten fördrink i stan och glida in som två riktiga partypinglor som vi är.
Problemet är nu...vad sjutton ska jag ta på mig? Hjälp!!
Tänker lite att, svart funkar ju alltid, och det är en färg som det finns rätt gott om i min garderob, av fler anledingar ;)
Till det blir det någon av mina snygga skor, såklart. Frågan där och ju då, vilka av dom. Det är nu jag vill ha dig här systeryster så du kan välja åt mig, miss you!
Tur att man har en del alternativ,men känner jag mig rätt så blir säkert svarta höga pumps i slutändan.
Hoppas jag kan ta lite kort och visa er sen, kanske fastnar några snygga muskliga killar på bild också haha!

Martina piffar
Måste visa en fin och lite cool grej jag piffat hemma. Finne som man är (ok ok svensk med finlandsvenska föräldrar) så älskar jag finska Iitalla, i alla former och färger, så speciellt Kivi lyktor och Alvar Aalto vaser.
Kivi lyktorna ska man ju, för er som inte vet, ha ljus i. Meeen jag valde att ändra lite på det denna gång.
Vad tycker ni?



Hållare är från Partylite, Värmeljus (stora) IKEA, Kivi lyktor från Iitalla, vit duk från Hemtex

Ha en super bra kväll
Tjing/Martina

3 kommentarer:

  1. *ASG* *ASG* Detta är nog ett bevis på att du har fö rmånga Kiwi lyktor syster!! =) =)
    Angående skoval tycker jag att du ska ta några färgstarka om du ska ha allt annat i svart. Då kommer du få många blickor på dig ;)
    Hoppas du får superkul ikväll, det är det nog ingen tvekan om. Café opera är ett stort och bra ställe. Drick en god drink åt mig =)
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Grymt ju!!!
    Fan va du har mycke KIVI-lyktor :) Vi ÄR släkt, ju...

    H. Johanna-kusin

    SvaraRadera
  3. Fint piffat! :) Miss you!

    SvaraRadera