torsdag 19 april 2012

Sista tiden..

Det har hänt en del sen sist, har hunnit vara upp i Sälen hos bästaste syster, fått min bil, bilen har fått vara inne på SPA, det har kommit snö (igen) jag har ökat antalet träningspass/vecka för att se om det ger några bättre resultat.

Just träning
Ni som känner mig vet att jag gillar träning, och verkligen hittat tillbaka till den lyckan det ger.
Visst kan jag känna vissa dagar, nej fan inte idag. Men så packar jag väskan och hinner känna under dagen att -Fan jag vill ju verkligen.
Inte bara för att få resultat utan även för de härliga mäniskor jag träffar när jag är där.
Har hunnit lära känna en del goa människor som kör samma pass som mig, och vissa gånger ger de en sån kick och energi att man skulle vilja köra en omgång till.
För att jag ska kunna träna måste jag ha musik! Bra musik. Tänk om man skulle träna utan? Funkar inte, det ska åna i öronen om jag sjunger gärna med melln varven, ja om jag kan andas samtidigt då såklart :)
Vad har ni för favorittränings musik? Kör ni samma spellista? Gymmets musik?
Om jag ska värma upp lite inne på gymet innan passet så blir det oftast den musik som spelas i högtalarna, för oftast så kommer jag i sån tid att jag inte hinner ta mig en extra uppvärmning, vilket är lite dumt då det är lättare att köra pass om man är lite ljumen.
Extra pass
Jag skev i ett tidigare inlägg om mitt "kroppstest" där de mätte hur jag ser ut inuti mm.
Samt fick jag en del tips på vägen om mat osv. Har vekligen försökt tänka på alla tips och tagit åt mig och läst en hel del på nätet om diverse dieter och så vidare.
Nåt som jag skulle göra va att lägga till mellanmål. Både på förmiddagen och eftermiddagen. Detta går väl sådär.
På jobbet så händer det olika saker varje dag så oftast så kommer jag på vid lunch att Oj nu skulle jag ju ätit nåt, och på eftermiddag brukar det vara samma lika. Knas, men vad gör man, man får kämpa på och verkligen försöka att få i sig rätt mängd energi.
Sen har jag även lagt till ett till passa i veckan. Just för att se om jag kan få ner vikten och slimma till mig lite. Vissa områden på kroppen är verkligen värre än andra. Magen får jag aldrig bukt på, den är floppig och dallrar som alltid. Benen är helt ok, rätt fasta. Armarna, nja lite daller i gäddhänget. Ja ni förstår :)
Så detta extra pass är lite mer åt styrketräninghållet så jag hoppas på lite mer resultat. Håll tummarna.
Nästa passa är på lördag morgon kl:09.00 hua vad tidigt det är, samtidigt som det är så sjukt sköt att ha resten av dagen till annat.

Ha det gott
Tjing från mig

1 kommentar:

  1. jaha...så har blogger inte uppdaterat så jag ser att du har skrivit nya inlägg...suck!

    Du är inte ensam om att glömma äta mellanmål. JAG är sämst på det. Sen är det svårt att hitta ett "nyttigt" mellanmål utan för mycket socker me...jag har börjat med nötter eller grapefrukt, mendet är svårt att hålla sig "mätt" till middagen. Hur gör du när du ska träna direkt efter jobbet, när äter du middag? Förresten..jag va på mitt första riktiga träningspass i förrgår, och har grym träningsvärk idag. Plus att jag känner mig febrig....chockade nog kroppen lite hahahhaa. Snart ses vi! KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAMMMMMMMMMMMM

    SvaraRadera