måndag 2 juli 2012

Nedräkningen börjar NU!

Nu är det inte långt kvar till semestern. Som jag längtat.
När jag tänker tillbaka på förra sommaren så kommer jag på att, jäklar jag var arbetslös hela förra sommaren! Det är ju helt galet, känns som det inte hänt. Det känns som jag jobbat här typ i 100år.
Har nog inte vart med om en sommar som vart så nervös som förra. Jag var ju inte ledig fast jag var ledig.
Att varje dag tänka...Kommer jag få jobb? Ringer dom om en intervju.!?
Kan lova att det var sjukt jobbigt. Det var ju inget jag kunde styra över heller, vi blev ju uppsagda hela bunten så det var bara Tack och hej!
Så är ju Arbetsförmedlingen en helt värdelös instutution. Mer oengagerade och okunniga människor får man ju leta efter. Ett exempel på det var ju att jag var tvungen att koma tillbaka med en kopia på mitt gymnasiebetyg!! Eh det vare typ 10 år sen jag gick i skolan. Och tro inte att det gick att mejla in det, nej nej det skulle vara utskrivet och inlämnas personligen, stå i kö i 1,5h för 30 sekunders inlämning. Kändes ju sådär.! Allt annat ska ske digitalt men det går inte.
Hoppas verkligen inte jag behöver gå igenom det igen. Usch!

Nog om tråkigheter.
På fredag senast kl 17:00 går jag på SEMESTER! 3 veckor och 2 dagar av ledighet. Johooo.
Värmen och flip-floppen väntar på mig och jag langtar efter dom.
Känns skönt att bara ha en av veckorna planerade, och sen se vad för kul man kan hitta på.
Nån som har lite ideér?
Jag ska såklart träffa mina små troll och syster-trollet. Om jag åker dit eller dom kommer hit är fortfarande lite osäkert.
Syster hade som förslag att jag och pappa kommer dig, Hon och Jag rinfer tak medans morfar är barnvakt hahaha tror inte de funkar för vem tar hand om min lilla hårboll då?
Världens finaste kisse.

Helgen
Helgen var bra, träning på lördagen, lite fika och shopping med Pricken på dagen. Sen hem till henne på middag med resten av gänget på kvällen.
Vi gjorde kycklingtacos vilket är så sjukt gott.
Sen blir det film senare på kvällen efter lite häng på balkongen.
Söndagen bestod av kvalitetstid med Papi och Etna, dock gick Etna och sov efter typ en halvtimme men andå, kul att mn fick se henne lite (tröttmössan)
Sen lite fotboll på kvällen, EM final där Spanien dominerade totalt. När det stod 2-0 så började jag flippra över på andra kanaaler. Matchen slutade 4-0 till Spanien.

Hoppas er helg vart bra och att er semester närmar sig.

Tjing från Mig



3 kommentarer:

  1. Hej syster!
    Ja vet fortfarande inte hur vi ska göra efter din grek resa. Har du nåt förslag...eller tips`? Helst av allt skulle jag vilja slippa åka själv med 2 barn ned. Om jag inte åker sent på kvällen, så de sover för natten då kanske Men då lär ju jag somna oxo..INTE bra. (sean banan läte);)
    Fast om du och pricken åker upp, och se åker jag med er ned fast i min bil, då blir det ju lite lättare. Du kan ju höra med pricken??!!
    kramizzzzzzzzz

    SvaraRadera
  2. Hej hej,

    Hmm jag får nog tänka på den och kolla med Pricken som sagt.
    Blir ju två bilar vilket som egentligen.
    Jag kikar och återkommer.

    kram

    SvaraRadera
  3. pricken kan komma eller ja vad ni vill bara jag inte stör en familjeresa! kramar

    SvaraRadera