torsdag 13 december 2012

Kaoset i Brandbergen

Nu var det länge sen jag kastade in nåt inlägg.
Det hinns lixom inte riktigt med, sen har jag haft problem med mitt Internet hemma också.
Men det ska fixas i helgen tillsammans med kaoset som just nu ligger över mitt vardagsrum.
Jisses amalia, ibland undrar jag vad jag tänker när jag ska röja och ha mig hemma, måste vara nåt släktfel ;)eller vad säger du syster? haha
Så här ser det ut för tillfället..

Mitt småkaosiga vardagsrum!

Lite småkaos med inplastade möbler (nya stolar för övrigt) dammsugaren framme, spackelburk på golvet, ja ni vet...byggarbetsplats.
Men fasiken vad fint det kommer att bli.
Anledningen till att jag faktiskt gör om just denna gång är ju för att min underbara kisse rivit på tapeten och förstört, och jag hade inte kvar tapet så jag kunde ordna det, så då blir det nytt.
Snällaste MrD ska hjälpa mig och det blir premiär för oss båda med att tapetsera med "non wowen" om man klistrar på väggen och inte på tapeten samt så kommer vi tapetsera längs med väggen och inte uppifrån och ner.
Kommer bli skit kul och snyggt.
Stolarna som jag skrev är nya, eller ny gamla, fyndade på blocket, 6 stolar för 750kr! Galet ju, en ny kostar 899kr!!
Bord saknar jag men där är jag kräsen, vill så gärna ha ett vitt högglansbord, och det är sjukt svårt att hitta begagnat och är mycket dyrare att köpa nytt nytt.
Så får se hur jag gör där.Tomten kanske kommer med ett bidrag? vem vet? (Dock tror jag han tappade min adress A Long time ago)
Detta är lite av det som händer i helgen, ska hinna till frissan också samt kanske en bio.
Älskar att göra saker, speciellt om jag mår bra av det.
Så är det 3:e advent på söndag också, en vecka kvar till jul och jag är inte alls klar med julklapparna....aahhhh panik.

Kram på er alla underbara bloggisar, glad Lucia på er.
Tjing från mig


1 kommentar:

  1. Tänkte precis innan jag läste att vad är det där för vita ben som sticker upp ?!! ;)
    Spännande å se vad du har hittat för tapet.
    Lycka till, tror nog inte det är så svårt.
    kram

    SvaraRadera