måndag 3 december 2012

Back from Ullared-roadtrip

Nu var även denna helg förbi, måndag och 14grader kallt ute. Hur hände det? I förra veckan var det nästan +8 och nu -14? usch och fy.
Hela min hudmår dåligt av kylan, händerna skrumpnar, läpparna spricker och håret ska vi inte prata om ens.
Men men same same varje år, man bara ignorerar det och hoppas att det skulle vara sommar året om.

Helgen som var
I helgen åkte vi på vår tjej-roadtrip till Ullared, jag och de tre J:na.
Så sjukt kul. Bilen startade kl: 05.04 från Huddinge,allt flöt på så jäkla bra, vädret pendlade lite från snö till soligt och så kallt, men med vårt stora vrålåk så åkte vi tryggt på vägen. Tack snälla P för lånet.

Vrålåket. Audi Q7

On the road


Eftersom vi åkte "mitt i natten" så stannade vi på McDonalds för lite frukost, behövligt efter en stunds åkande.
Toabesäk och så vidare.
Väl framme så var vi sjukt taggade att hitta massa fynd och ha kul. Lite kö in var det men det gick fort, väl inne var det såklart en hel del folk också men det flöt på.
Dock efter lunch kändes det som om det ökade en del, så vid 15 så bestämde vi för att dra oss till campingen och checka in. Man fick inte stugan först från 15:00.
Helt ok stuga, eller den var jätte fin men det var sjukt lyhört till de angränsade stugorna, men det gick bra.
vi packade in det vi köpt och tog en god fika med bulle och julmust.
Vid fem tiden så bestämde vi oss för att ta en vända tillbaka till varuhuset, vi gissade på att det skulle vara lugnare och rätt fick vi, mycket skönare att handla på kvällen.
Så denna gång tog vi kläderna, så man kunde prova i lugn och ro.
Nöjda med våra inköp så åkte vi till stugan och åt man och hade mysigt tills vi alla damp i säng helt slut i huvud och kropp.
Jag var en av de som sov riktigt bra. Dock var resterande 3 lite allmänt sjuka, hostiga och snuviga.
Söndagen så var det dags för hemfärd, hade hoppas på en sväng till in, men Jess mådde inge bra så det fick vara. vi begav oss hem mot Stockholm.
Resan hem gick också jätte smidigt, och blev lite körsång i bilen....:)
På vägen hem hann vi redan prata om nästa resa ihop, jag älskar att ha saker att se fram emot i min tråkiga, ensamma vardag.
Ser ut att bli en kompishelg i Orsa (tre par och lilla jag) ska nog ge mig på ett försök på längdskidor då hoppas jag.

Tack mina fina tjejer för den här helgen.

Tjing från Mig





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar