tisdag 12 februari 2013

Känner ingen Mig?

Länge har jag tänkt på en sak, eller jag tänker på massor med saker men en speciell sak som bekymrat mig en del.
Känner ingen mig? Känns mest att folk har antingen fel uppfattning om mig eller tror att jag är någon som jag inte är.
Detta är väldigt frustrerande och tråkigt. :(
Hur har detta skett? Är det jag som förmedlar fel? Utstrålar jag fel? Eller vad är det?
Från vissa känner jag ingen respekt, andra tycker jag är toppen och en del att jag är väldigt bitter och negativ.
Detta verkar var bland kollegor, bekanta men även nära vänner.
Jag är ju bara den jag är men tydligen tror jag att jag är på ett sätt medans alla andra ser mig annorlunda.
Man kan oftast inte ändra första intrycket av någon, jag vet att jag för ofta är så. Men visst det går så klart, kan jag då ändra vad folk tycker om mig? Hur ska jag förmedla vem jag faktiskt är.
Vet att jag kan vara sjukt plump och vräka ur mig saker jag bör hålla för mig själv, men detta vill jag ju inte ska spegla hela mig. Att folk ska tro nåt om mig pga av  "felsägningar" eller åsikter vid vissa samtal.
De säger även att "man kan inte lära en gammal hund att sitta!" detta tycker jag är bullshit, klart man kan ändra sig, lära sig nytt och respektera nya saker och människor. Bara dumheter i det ordspråket tycker jag.
Kanske borde skita i vad folk tycker om mig egentligen men så trist när det dyker upp saker som man inte trodde folk tyckte om en.
Pappa säger alltid "Sköt dig själv och skit i andra" kanske ska lyssna lite extra på det numera?!


2 kommentarer:

  1. Fina lilla FJun!

    Varför måste man hela tiden vara glad och sprallig? Det finns faktiskt dagar då man inte orkar det. Då man bara vill stänga in sig och vara bitter.
    Jag är precis lika dan. Säger/gör plumpa saker ibland och kommer på efteråt att; Oj de där kanske jag inte skulle sagt eller gjort.
    Jag älskar att du är som du är och i ärlighetens namn så är väl alla bittra och negativa ibland.
    Ta inte åt dig utan sträck istället på dig!
    Du är MIN PERSON!
    Puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med föregående talare! Du är bäst som du är! Har någon en uppfattning av dig som de inte vill ändra så är det deras problem! Själv har man att man inte får vara nere eller bitter utan alltid vara glad hmm men jag har dåliga dagar! Vi kör på som vi är och vi gör vårt bästa av d! Den som vill se det ser d andra f you!! Krama

      Radera