fredag 8 februari 2013

Helgen som var och helgen som kommer

Förra helgen var vi uppe i Orsa och åkte skidor, hela gänget och jag.
Det var en sjukt lyckad och rolig helg. Tack gänget, vi måste åka igen denna säsongen.
Vi for upp på fredagen efter jobbet.
Möttes upp i Valbo för lite mat, där delade vi upp i tjej och killbil...hihi vi lyckades grabba nycklarna till Ps tjänstebil, Audi A4 allroad, mycket trevlig bil.
Väl uppe så packade vi in den mat vi tagit med oss och alla in med sakerna i respektive rum.
Jag delade rum med fröken Franzén, fast jag erbjudit mig att ta soffan, men den tog P hellre, och vem är jag att säga emot.
Vi hade lite kvällsmys med snacks och dricka och kom i säng till slut.

Längdskidor för första gången på ca 20år.
Jag fick med mig brudarna i längdspåret, vi hyrde utrustning allihopa och begav oss ut i spåret.
Jäklar vad kul det var, gick rätt knackigt i början och kändes som alla susade förbi oss med en hisklig fart.
 För att slippa de värsta kuperade terrängen så tog vi 5km spåret, precis lagom med upp och nerfarter och härliga rakor i skogen. Snön låg orörd och solen samt temperaturen visade sig från sin bästa sida. Till och med att vi fick ta av oss lite kläder.
Det ska jag tänka på till nästa gång. endast underställ under, och kanske bara en vindjacka istället.
Ja och en vattenflaska kan vara bra att ha med.
Men tyckte vi klarade oss bra, vi tog oss igenom de 5km på 2h nästan exakt. Jag kommer helt klart att åka det fler gånger. Tjejerna kallade mig tom Vasa några gånger haha. Det var så kul och flöt på så bra så jag körde på, tills jag märkte att de hamnade en bit bakom. Så klart väntade jag in gänget. Meningen var ju att vi skulle åka ihop.
En underbar dag som avslutades med en kanonkul kväll.
Bastubad, god mat och dryck, efterätt, snacks och massor massor med skratt.

Mot spåret!

I spåret


Pricken i spåret

Jag i spåret!


Denna helgen
Det blir en lugn helg, inga direkta planer förutom de vanliga sysslorna.
Träna, städa, laga mat, träffa papi, pussa på Etna och bara ta det lugnt. Behös mellan varven känner jag.

Ha en underbar dag och helg.
Tjing från Mig

1 kommentar:

  1. Hej syster!
    Du får komma upp, så vi kan bege oss ut i spåren i Kläppen. Där går de längs med älven och är jättefina!

    SvaraRadera