onsdag 13 februari 2013

Vad ska man träna i?

Igår kom jag till gymet mycket tidigare än jag brukar, hann med ett tidigare tåg och då även bussen ner dit.
Brukar få gå ibland då tåget ofta strular.
Så träffade jag på Pricken på tåget också, snacka om tur att hon råkade gå på just vagnen där jag satt.
Hann ju knappt prata eftersom det tåget inte stannade i Trångsund eller Skogås, men kul att få lite sällskap en stund.
Nåväl, framme på gymet så bytte jag om och insåg att jag inte kan stå och glo fram tills passet börjar så jag gick ut i gymet och värmde upp.
Hade lagt märke till två tjejer som jag vid första åsynen visste att dess kommer jag finna intressant att kolla på.
Mycket rikitgt, väl ute i gymet så va dom där, sjukt sminkade, ja jag har också smink men det har suttit på hela dagen och jag kommer från jobbet.
Dessa tjejer kollade sig mer i spegeln än tränade, samt att klädseln var min största sak jag störde mig på.
Ja klart man ska träna i det man känner sig bekväm i men att ha kläder som "inte är anpassade" för träning stör mig.
Den här tjejen hade då alltså en skit snygg kort "jacka/kavaj" nåt jag hade haft på jobbet.
Är det nåt man ska träna i?
Varför är folk (då främst tjejer) så jäkla rädda för att inte vara 100% snygga på gymet? Varför vågar de inte svettas? Är det inte därför man är där?
Det är därför jag är där iallafall. Jag är där för att träna och jag tänker vara den jag är och svettas så mycket jag vill.
Och ser Jag ut som skit då ser jag ut som skit.
Jag älskar att känna att svetten lackar i pannan och överallt annars, känna att det brinner i musklerna och hjärtat pumpar på, det är ju det som är hela poängen ju!
Eller vad tycker ni?

Tjing från Mig 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar