onsdag 20 mars 2013

Dumma kropp!

Jag som ändå tycker att jag är i hyfsad bra form, mina kläder sitter lite lösare och jag tycker jag börjar få ok form, jag blir ju aldrig nöjd så jag kämpar ju på för jag vill ha slankare form.
Men nu så var Actic gym här och man kunde få en sån "bodyscan" som mäter det mesta i kroppen.
Jag har gjort en sån tidigare (för ca 1år sedan) och då var det en del saker att jobba på.
Som jag nu trodde jag löst till viss del och så, men så fel jag fick.
De flesta värderna var ju sämre än förra gången, eller kanske samma lika egentligen.
Jag har gått ner i vikt, vilket är ett plus, mina muskler väger mer än tidigare, vilket är ett plus.
Men sen kraschade allt annat.
Sen att den tomte som skulle gå igenom det med mig inte var den trevligaste hjälpte ju inte.
Det första han sa var -Du kanske borde börja träna!...SAY WHAT???? jävla mupp!
Jag gör ju det, 4ggr/vecka...efter det så blev jag genast negativ mot honom och ville inte höra mer.
Visst vet jag att jag slarvar med mina mellanmål, men man vill inte höra att man bör träna när det är ens passion i livet just nu.
Så jag sa att jag faktiskt tränar 4ggr/v då sa han -Jaha ok, ja men då är du i svältläge! Din kropp suger åt sig allt den får i tron om att den inte får något mer.
Jo tack det vet jag!, -Så ska du gå en promenad på morgonen innan frukost så går du ner i vikt! Ja tack tack för den (aswhole) väldigt uppmuntrande person jag fick prata med, not!
Jag kämpar på med det som gör att JAG mår bra. för enligt den mätningen är jag fet, och jag må vara mullig men jag är inte fet fet! Sen ska jag ju kanske nämna att jag uppenbarligen är 44år egentligen!! Fasnkap!
Så nu är jag lite irro, på mig själv och på den där tomten som förstörde för mig! :-(

Här kan ni ju se själva! 


3 kommentarer:

  1. Jag är nog lite skeptiskt till hela den där grejen!
    Hur kan en apparat man står på se allt inne i kroppen??
    Gå på hur du känner dig istället! Sen att du säkert slarvar med maten, vem gör inte det??!!

    Ät en kesella till mellis, innan träning. Då borde ju kroppen inte ställa in sig på svält iaf.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev väldigt skeptiskt när jag hörde mina kolegors resultat, enligt det så var typ alla överviktiga!
      Tyvärr så måste jag äta minst 2h innan ett träningspass för annars får jag major kramp.
      Men igår åt jag en innan jag slutade och idag har jag med mellis också :)
      Det går att lära n gammal kärring att sitta :)

      Radera
  2. Idiot! Kanske ska fråga hur ens vanor är innan man säger ngt!!! Jag tycker d et ät viktigast hur du mår! Känner du att kläder sitter lösare och mår bättre så kör på! Maten slarvar alla med! Bra att du ändå försöker! Du är finast som du är! Låt inte en maskin och en gubbe förstöra det!! Kram

    SvaraRadera