torsdag 14 mars 2013

Resa och tankar

Hej vad tiden går.
En vecka sen jag fyllde år, 3 veckor sedan mitt liv vändes lite upp och ner, och nu är det redan mitten på mars månad.
Insåg att våren snart är här då syster började skriva om sina balkongpiffar tankar.
Det gav mil lite ångest inför min balkong som ser ut som ett härke! Hade noll motivation i höstas att plocka undan så all står kvar, bordet, stolarna krukorna....suck får se hur de klarat den tuffa vintern
Har lärt mig under årens lopp att de enda blommorna som klarar av hettan och vinden på balkongen är Pelargoner.
Jag gillar i och försig dem men de är lite tantigt va? Känns son jag prövat allt annat och inget håller, så det får bli såna i år med.
Dock skulle jag vilja ha andra möbler. Mina stolar tar sån plats och de har jag haft i typ 6 år nu tror jag.
Har kollat på IKEA och de har en fin som heter "Applarö", men egentligen vill jag ha en platsbyggd bänk, dock tror jag det är liiiite för svårt för mig att bygga själv. Får nog googla lite ritningar kanske
Applarö från IKEA (Bilden lånad från hemsidan ikea.se)

Finland nästa
Idag åker jag och syster över till Finland för begravning, blandad komplott känslor här men det kommer nog gå bra.
Begravning är ett bra och fint sätt att säga Hej Då, att få lite avslut. Sen är det såklart fruktansvärt jobbigt men det är en del av livet och nåt man inte kan undvika.
Så, man får kämpa sig igenom och stötta och få stöttning av nära och kära.
Jag gillar ju inte finlandsbåtar, sååå tråkigt och tar lång tid, samt att man alltid, hur man än gör, spenderar för mycket pengar.
Får se om jag kan hålla i plånboken denna gången.

Tjing på er
Och ta hand om er, och släng inte bort tiden ni har med de ni älskar!


1 kommentar:

  1. Ska du ha den på balkongen då? Med blommor på? Såg fin ut! Svårt att veta hur allt ska bara där ute då allt är så trångt! Men du får alltid fint :)
    begravningar är jobbiga då man säger hejdå men som du säger ändå ett bra sätt att få säga det! Hoppas allt gick bra iaf! Kramar

    SvaraRadera