onsdag 26 maj 2010

Sol,Moln och Regn

Idag är det onsdag.
Tiden går fort och jag glömmer att gå in och skriva. Det blir lätt så när jag sitter vid datorn hela dagarna på jobbet så känns det inte som prio när jag kommer hem.

Vad har hänt den sista veckan då?
Det var ju jobb som vanligt. I fredags blev det lite mys med Pricken, J&D.
Pricken skulle vara barnvakt åt Etna för jag och pappa skulle upp till Mora och syster en sväng.
Nycklar lämnades och allt hade gått bra. Tack igen Pricken!!

Helgen i Mora gick snabbt, visst det var bara mellan lördag och söndag men ändå.
Vi kom upp till 11 ungefär och gick bort till familjen R som stod på den lokala loppisen.
Strålande sol med härlig värme.
Efter en stund tröttnade jag och pappa, så vi "kidnappade" Alfons, och gick och handlade på Willys. Lagom promenad fram och tillbaka.
Väl hemma på rönnbärsstigen fick Alfons ny blöja och mat. Sen lekte vi för fulla muggar.
när vi märkte att solen gick i moln och det mörknade packade vi ner en trött Alfons i vagnen och gick bort för att hjälpa till att packa ihop loppisen.
När det var dags för måäster grillaren att sätta maten på grillen öppnade sig himmlen och regnet föll.
Efter maten började Malin plocka och dona inför tapetseringen.
Blev en tidig kväll eftersom alla var trötta.
På söndagen var det stor röj som gälde, eftersom det är tapetdax denna vecka.
Sen bar det av till Insjön och iitalla Outlet...wihooo!
Köpte Kivi ljushållare, I love!
Sen var det dags för mig och pappa att åka hem till Stockholm. Vill inte lämna syster och Alfons, saknar dom så mycket jämt! Tomt utan dom!

Var och tränade igår och idag är det ett nytt pass som väntar.
I morgon ska jag med på realese av nya fighting spelet UFC med jobbet, ska bli kul.
Så får jag sällskap av snällaste Jenny hem.

Helgen är oplanerad, vill gärna ha det så.
Lina vill att vi kommer dit men måste nog tacka nej, är trött efter de senaste veckornas aktiviteter.

Ha det gott

Martina

1 kommentar:

  1. tack så jättemycket för all hjälp i helgen. väntar fortfarande med spänning på målarfirman.

    SvaraRadera