fredag 7 maj 2010

Fredag, Fynd och Grodan

Nu är det fredag igen, härligt.
Dock ska det tydligen regna och va trist under hela helgen. jag som hade hoppats kunna ta en skön promenad imorn och på söndag ner till SATS. Får se om det blir gå eller buss.
Denna jobb vecka har flugit förbi, Anna var tillbaka i måndags från sin bröllopsresa, brun och fräsch va hon, kände mig som en riktig blekfis :)
Skönt att hon är tillbaka.
Idag var det våra kära praoelevers sista dag, ett stort gäng tog med Sebastian (eftersom Fredrik låg hemma bakis hela dagen)och åt Kebab buffé, fast jag skulle kalla det mer av en blandbuffé. Det fanns såklart kebabkött, kyckling och fallafel men sen fanns det massa röror, såser, sallader ja väldigt bra faktisk.
Man kunde välja ris eller pommes eller om man gjorde som jag, tog mest sallad till.
Visst det är nog inget jag skulle äta varje dag men så här en fredag så varför inte??

Efter jobbet åkte jag in till city en sväng, hade läst på H&M.se att de hade nån kampanj med massa bikini och andra sommar saker för 49.50.
Jag hittade tillslut en grå bikini och en skön mjuk klänning med fickor.
Även ett par shorts för 49.50. Blir kanon till resan i juli.
Nu börjar man längta nåt otroligt. 23 Juli bär det av till Zakynthos, Grekland.

Nästa vecka verkar det som jag blir billös. För första gången sen jag tog mitt körkort 2002. Känns jobbigt fast samtidigt det rätta.
Jag är en bil tjej men åker ju buss och tunnelbana till och från jobbet måndag-fredag. Då blir känns det lite onödigt att ha en bil som står 5dagar och används lite på helgen.
Så nu har jag bestämt att den ska säljas. Min lilla Groda. Suck!
Men med dom pengarna jag sparar kanske jag kan få ihop och kunna renovera badrummet som jag tänkt i några år nu.
I framtiden så kanske jag har råd med bilen i mina drömmar (just nu) Audi A5, TT eller Chevrolet Camaro! Mums :)

Nej nu blir det att underhålla Etna lite som sitter och gnäller efter uppmärksamhet.
Super trevlig helg.


Martina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar