måndag 31 maj 2010

Regn,Fika och Dalarö runt

Helgen är över, som vanligt gick det lite fort.
I fredags blev det lugnt, mådde lite illa så det blev dega framför tvn
På lördag morgon kom världens bästa pappa och hämtade min tvätt,hjälpte mig att slänga skräp och tog med sig trätrallen som blir över som skulle tillbaka till IKEA.
tack för hjälpen pappa.
J&D kom och hämtade mig så stack vi till SATS i Farsta och körde ett hårt träningspass.
Efter det åkte vi och tog en mysig fika i Forum, blev en STOR latte med en välförtjänt morotskaka :)
Kollade runt men handlade inget. Duktigt va??
Sen följde jag med ut till Dalarö i hopp om att det skulle spricka upp och sluta regna. Det tog längre tid än vi trott. Så vi grillade och åt först.
Sen klädde vi oss varmt, hoppade in i bilen och åkte ner till J&Ds nya båt.
Jag hade sett fram emot att få se den och åka lite. Solen sprack igenom molnen och det blev en fin kväll, lite kallt men vad är det dom säger? -Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder?! :)Så sant. Extra tröja och leggins under jeansen och man är redo.
Vi åkte Dalarö runt, finns så mycket fina lyxiga hus längst med vattnet.
Sånt drömmer man om.
Tack igen J&D för att vi åkte en sväng.
Efter åkturen pratade vi om ett namn på båten, en båt måste ha ett namn, annars betyder otur. Mitt förslag var "Corona"! Får se omdet är taget hihi
Vi firade med lite bubbel, och det va ett riktigt gott bubbel!



Kvällens middag




"Corona"






Bubbel bubbel



På söndagen kom pappa och hämtade mig, hade lovat att följa med och kolla på en uppställningsplats där han vill ha sin husvagn, när han köper en.
Dagen såg bra ut, skinande sol och lagom varmt. Men på väg hem öppnade sig himmelen och der vräkte ner.
Hemma igen så tog vi en fika med smörgås.
Vi hade tänkt hinna med att fixa klart min balkong men F1 kallade så vi sköt upp det till helgen som kommer. det är nära nu.
Snart kan man njuta av en varmbonad balkong och härliga varma sommarkvällar.
Bilder kommer upp när det är klart.

Den här veckan har lite planer, träning tis,ons och torsdag. Hoppas på bio med tjejerna på fredag,SATC 2. Den har fått dåliga betyg men det skiter jag i.
Jag älskar serien och första filmen så den kan inte vara dålig haha.

Ha en bra vecka

Martina

1 kommentar:

  1. hej systerdodi!
    Jag ska faktiskt och se SATC2 imorgon med en tjej från föräldragruppen ;P
    Här har vi haft strålande sommarväder och varmt sen i söndags. Försökt hinna sola lite, men kan ju inte gassa i solen med Alfie.
    Massa kramar från hela familjen!

    SvaraRadera