tisdag 13 juli 2010

Båttur, Gustavsberg och Tropisk hetta

Nu har jag som vanligt vart slarvig på att uppdatera bloggen.
Helgen var jätte skoj. Var med mitt Crew på båttur, Jessicas arbetskompis följde med.
Vädret var underbart, lagom varmt och solen sken. Turen började på Dalarö och bar av mot Gustavsberg.
Beroende som vi är så gick vi iland och shoppade lite på Iitalla outleten :) Ok shoppade är att ta i, jag köpte en Mariemkkoskål, den nya färgen. Jessica köpte samma och en till i en annan färg, Jess kollega Jessica köpte Kivi lyktor i mysiga färger.
Efter att gått runt och tittat ocg fingrat på allt man ville ha så kikade vi runt och sen tillbaka till båten.
Vi åkte en bit och la oss i en vik för fika och bad.
Jag dock tappade intresset för bad så av nån anledniong så jag stod över.. men dom andra i gänget plurrade. Även fast Sthlms skärgård är stor så råkar ju vi såklart hamna i närheten av ett gäng frilevande människor, alltså nakenbadare.
Japp ni läste rätt, av med kläderna, stå och visa hela härligheten innan man plurrar.
Herregud!! Visst jag måste ge lite beröm att man ahr det självförtroendet med den kroppen han hade men man kan ju tänka sig för när det ligger ett par båtar i närheten. Men vi fick oss en del goda skratt pga av dom!
Vi hade jätte trevligt ute på sjön att man knappt ville hem, men hem åkte vi.
Där åt vi en god grillad middag poch sen blev det mys, skratt och skvaller på altanen tills Pricken och jag märkte att sista bussen skulle gå.
Så 01.10 bussen tog vi hem. Underbart att kunna sitta ute tills dess!


Söndagen bjöd på mer båt, fasiken va kul jag hade, då var det jag, J & D.
Då kan jag lova att det var varmt, trodde jag skulle dö på bussen ut dit.
Men det fläktade grymt skönt till havs! Underbart!
Bi badade och hade jätte kul, lyckades bränna mig lite fast jag smörjat in mig.
Börjar tro att solen bränner bättre på sjön haha!
Tack för en grymt kul helg mina underbara vänner.

Den tropiska värmen har fortsatt och det är helt underbart, man är verkligen inte van, men det är ju fantastiskt. Hoppas det håller i sig på min semester nu bara!

Blev lite AW på jobbalkongen idag, jätte kul. Dock begav jag mig rätt tidigt eftersom det blir krångel med mina bussar och så.
När jag skulle stiga av bussen märker jag att jag glömt mina nycklar. FANSKAP!
Tur att jag ahr världens bästa pappa som har extra nycklar och kunde komma upp och hjälpa mig. Tack pappa!
Fick veta idag att Malin och Alfons kommer nästa vecka, en väldigt glad övveraskning, trodde inte jag skulle träffa dom först i augusti.
Nu måste vi göra kuliga sakernär dom kommer.

På torsdag blir det "Eclipse" tredje filmen i Twilight Sagan, hoppas verkligen den är bättre än "New Moon", så jag har låga förväntningar s blir jag inte så besviken.
Men det är sjulkt dyrt att gå på bio. 110kr för biljetten, så kanske man ska hanå snask då är det minst 50 kr, och om man räknar bensin dit och hem, 100kr.
Kan förstå att folk vill ladda hem film. Önskar jag kunde göra det. hihi Kanske inte borde skriva det :)

Får se vad som händer i helgen, forsättervädret måste jag ta mig till nåt bad.
Annars är risken att man smälter väldigt stor.
Några bra förslag? Allt utom Rudan känns bra!

Ha det gott





1 kommentar:

  1. Syster du vet väl att solen reflekteras i vattnet och det är dubbelt så stor risk att du bränner dig ute till havs. Samma som med snö. Sen märker du inte att du bränner dig eftersom det blåser och fläktar mer ute till havs och sjö.

    SvaraRadera