måndag 5 juli 2010

Mora, Kaffestugan och Inga Myggbett

Nu är helgen förbi, den gick fort som vanligt. Men ännu fortare när man var uppe i Mora och gosade med världens sötaste Alfons.
Han har blivit en så stor kille! Han gör också världens roligaste ljud mellan varven.
En blandning mellan Godzilla och Gremlins haha (kolla in syrrans blogg så förstår ni)
Jag kom upp sent på fredagen, syster hämtade mig på stationen, så blev det nästan sängen direkt.
På lördagen var det extremt varmt, tror aldrig jag vart i Dalarna när det vart så varmt.
Vi tog oss till Kaffestugan inne i Mora och satt ute på deras ute servering och hade det mysigt, där fläktade det jätte skönt coh det var en hel del folk som gjorde som vi. Glasskön var konstant 10meter lång.
Efter en låång fika gick vi runt lite och tittade, både på saker och på folk. Så kul att se skillnaden på Dalarna och Stockholm, haha.
folk tycker vi i storstaden är fåfänga och bara tänker på utseende men alla tjejer i Mora sminkar sig och klär upp sig om inte mer. !cm tjock lager med brunkräm och lika många vändor med mascaran, inte fint!
Lagom är bäst enligt min mening!
När vi kom hem satt jag och lekte med Alfons på filten under trädet medans syster planterade sina nya sommarblommor.
Sen tog vi oss en välförtjänt drink i värmen.





Vi grillade en musig flintastek och hade potatissallad och även kryddiga korvar till.
Så gott med grillat på kol.
Tar ju lite mer tid och tålamod men det kan det va värt hihi.
På kvällen blev det en omgång Monopol som Jörgen vann rätt överlägset!




Alltid lika gosiga och glada Alfons




Alfons med sin coola lite speciella napp han fick av tant Pricken :)


Tyvärr så var det inte sol på söndagen så det blev till att vara inne. var lite barnvakt så Malin och Mats kunde storstäda.
Vi gick en sväng till Willys för att köpa dricka och snask till bussfärden hem, och trots det klibbiga vädret så fick jag inte ett enda myggbett! Wihoo!! Rekord!
Bussen var proppfull på vägen hem. Tror till och med att så många bokat att dom hade en till buss.
Det satt en tjej brevid mig som kollade på film på sin dator, försökte titta lite diskret för det såg så spännande ut, hihi så nästa gång blir det nog samma för mig.
Blir lite trist att åka ensam, det är ju 4h upp och 4h tillbaka. Hade doch min iPod och iPhone, men inget slår ju en bra film.
Världens snällaste pappa kom och hämtade mig på centralen på kvällen. tack pappa!
När jag kom hem var det en dusch sen bara sitta och titta i lugn och ro på tv, det var en helt ok rulle på 3:an.
Nu väntar jobb i 13dagar sen GREKLAND! Fast med den här värmen som råder känns utlandsresa rätt onödig, men så kul att se världen och komma bort hemifrån.

Träningen fortsätter, dock inte lika mycket som innan, det är sommarschema på SATS så jag kör det jag hinner och kan. Vill verkligen inte lägga av helt för att det är sommar. Det är kämpigast att komma iväg och träna på helgen, då vill jag vara ute och njuta av det härliga vädret och mina underbara vänner och pappa.
Sen har mitt ena knä/ben krånglat i nästan 2v nu. Kan inte förstå vad det är för nåt.
Började känna av det förra söndagen, tänkte att det bara var att jag lutat mig på det eller så men det håller i sig. Det är inte svullet eller nåt så jag förstår verkligen inte.? Nån som har nån idé?

Nu är det lite CSI NY som väntar på tv.
Spännande fortsättning från förra avsnittet!


Ha det bra i värmen och håll tummarna att det är såhär fram till sen September.


1 kommentar:

  1. Tant pricken gillar konstiga saker och framförallt till Alfons haha

    SvaraRadera