fredag 30 juli 2010

Semester, Zakynthos och chock.

Nu är min Greklandsvecka förbi!
Usch va trist, hade så grymt kul och underbart väder hela veckan.
Vet inte var jag ska börja, men vi blev glada när vi märkte att huset vi skulle bo i var precis som vi trott. Fräscht, nytt härlig pool och även liten trädgård med oliv och bananträd.
Veckan var igång, redan första dagen så gjorde vi oss hemastadga. Jag delade rum med Pricken och vi hade vårt eget badrum, det är lyx. :)



Första badet var underbart. Dock inte så svalkande som man hoppats på men ändå.
Veckan var på ett sätt planerad, vi skulle sola, bada och ha hyrbil i 2 dagar för att upptäcka ön.
Vi gjorde just det. Det var 35grader hela veckan så att steka i solen var kämpigt, men vi lyckades bra tyckte jag. Som J&D sa "Martina, jag har aldrig sätt dig med så mycket färg nångång" haha den lever jag på nu!
Med lite hyrbilsstrul så hade vi en väldigt sliten Ford Focus is två dagar.
Första dagen blev en jakt efter ett monument vi upptäckte efter hand inte ens låg på Zakynthos haha, så det blev bad på en strand längst kusten och så lite koll och lunch i Zakynthos stad. Varmt som tusan men kul att se.
Andra dagen med bilen styrde mot Laganas! Oj oj oj, det var en riktigt "supa skallen av dig stad" inget för mig men massa ungodommar var det, och jag räknade till 5 porrklubbar på en och samma gata! Usch!
Vi letade efter en mysig strand men hittade en båttur som vi tog istället. Den ledde ut så man fick se sköldpaddor och underbara blå grottor och HELT kristallklart blått vatten, helt underbart. Man kan knappt förstå att det kan va så blått!








Det har såklart ätits massa gyros också :) mums mums. Vi hittade vårt favorit bara runt hörnet från vår villa!
Ett kap också 1.80euro.
Med egen grill på tomten var vu ju såklart tvungna att använda den. Köpye färskt kött och korv och hade en jätte mysig kväll.
Kan fortsätta hur långt som helst om resan men den som vill fråga gärna så berättar jag mer.
Tack mitt underbara gäng för en jätte kul resa, längtar redan till vårt öventyr i vinter.

Semestern fortsätter i 2 veckor till nu. Dock ser ju vädret ut att svika så få se vad man ska ta sig till. Lite chock att gå från +35 ner till +20!!
Snart ska jag med familjen till Ullared, haha får se hur mycket grejer man kommer hem med därifrån.

Nu ska jag kolla jobbmejlen och byta lakan i sängen.
Pricken ska bo här när jag är på mini resan till Ullared så hon måste få fina lakan att sova i :)

Ha en fin kväll

Martina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar