onsdag 23 maj 2012

Fullt ös

Den senaste 1,5v har det vart fullt ös hemma hos mig.
Så jäkla kul att ha syster och barnen boende hos hemma hos mig. Visst att sömnen blev sjukt lidande och att jag fortfanade är trött, men det var det värt. Kan ju sova när jag blir gammal.
Då syster skulle och se sina All Time Idoler i Malmö så fick världens bästa moster ta hand om lill-prinen.
det gick över förväntan, han var super mysig,snäll och duktig. Inget gnäll eller bråk alls.
Vi var i lekparken, fikade, va med morfar och busade. Ja tiden sprang iväg väldans fort.

Norrtälje
På måndag eftermiddag åkte jag och Alfons och hämtade mamma-Malin på centralen och så begav vi oss till Norrtälje för att hämta My.
Hon hade vart med pappa Mats på landet under tiden.
Det kände långt bort, dit gick det jätte bra. Väl framme fick vi lite mat och sen var det dags att ta sig hem så det inte skulle bli mitt i natten.
Hemvägen gick sådär.
Alfons var extremt rastlös och sur för att han var tvungen att sitta i bilen och inte fick vara ute och leka med hundarna. men jag tog över ratten och syster satte sig bak md barnen så det blev nästintill plattan i botten så vi kom hem hyffsat bra ändå :)

Resten av veckan
Den var full med aktiviteter. Tur att jag var ledig torsdag och fredagen, för då hann vi med massa skoj.
Vart ute, hos morfar, på IKEA, ute på Dalarö.
Sen helt plötsligt var det lördag kväll och dags att börja packa ihop för att de skulle bege sig hem på söndag morgon. Fy vad tråkigt det kändes redan då. Om ännu värre att vinka av dom på söndagen.
Extremt tomt och tyst hemma nu. :( Saknar dom jämt.

Träning
Träningen blev rätt så lidande under tiden familjen var här, men det var det värt. Sen har jag ju busat massa med Alfons och sprungit efter honom så det ger lite träning.
Körde nu i måndags och det var skönt att känna att inte all kondition är borta.
Det ända tråkiga var att fick nyheten att världens bästa tränare ska ta ett långt upphåll. Hoppas verkligen det kommer någpn som kan mäta sig med vår härliga Ninja-Marco.
Idag är det näst sista gången han kör så det blir mer ös än någonsin.

Helgen som kommer
Det är ju redan onsdag dagarna flyger iväg och snart är det ny helg.
Jag panerar att göra ingenting. Sitta på balkongen, städa hemma lite och bara va tror jag.
Kanske kanske en visning eller två på söndag ;)
vad har ni för helgplaner?

Ha en fin dag
Ting från mig

1 kommentar:

  1. Här ska det bli kanonväder syster...kom upp ;) Vi ska grilla, jag ska plantera blommor och försöka göra fint i loppisen.
    Saknar dig!

    SvaraRadera