tisdag 8 maj 2012

Tisdag
Idag är det tisdag, och solen skiner. Åh så härligt.
Fick inspiration av min underbara chef att jag tog klänning idag.
Barbro är alltid så piffig och hon sa att när det är sol och fint så kan man ha kjol/klänning. :)
Så det blev det. Mörkgrå klänning med rosa kofta och mina svarta nya pumps.
Nog om min klädsel.
På torsdag kommer min prins till Stockholm. Jeeej, ska bli så kul.
Systeryster kommer med, men inte lilla-My, hon kommer lite senare med pappa Mats.
Jag ska vara barnvakt åt den lille, ska bli sjukt kul. Visst är jag lite nervös men mer förväntansfull.
Papi tröstade mig med att han säkert är snällare och mindre trotsig mot mig än mamma-M
Funderar lite på vad han och jag ska göra, vet att han älskar Pippi, så jag tänkte Junibacken, men efter forskning bland föräldrar så fick jag veta att det är dyrt och kanske inte riktigt nåt för en 2åring. Så det skippar vi.
Kanske ska passa på att vara ute bara, kanske leka i parken och köpa en glass eller så.
Hmm vi kanske ska se vilken buss morfar kör så kan vi åka med en sväng. Det skull han kanske gilla.
Om ni har några idéer så lämna gärna en kommentar eller två.

Jobb
Det har vart lite upp och ner på jobbet, har känt mig lite ovälkommen och som en vikarie även fast jag blivit fastanställd.
De flesta jag jobbar med har jobbat här ett tag så det är svårt att komma in i gänget känns det som.
Sen finns det andra saker som irriterar gallfeber på mig men det finns nog på alla arbetsplatser tyvärr.
Fick veta igår (blev tillfrågad) om att jobba i Uppsala 1dag/månaden.
De behöver lite administrativ hjälp och eftersom Uppsala "tillhör" Stockholm så föll det lite naturligt på mig.
Men lev tillfrågad och kände att det kan vara en kul utmaning.
Nu måste jag bara kolla upp hur jag gör med resan dit samt tider jag ska jobba där, är ju en bit att åka.
Man vill ju inte behöva åka mitt i natten.

Hur ser er vecka ut?
Händer det nåt kul?

Ha en fin och solig tisdag.
Tjing från Mig

1 kommentar:

  1. Hej svejs syster yster!

    Fia och Antonia vill ta med Alfons till Junibacken, så dit behöver du inte gå.
    Alfons blir nog bara glad av att leka med sin moster, kanske en tripp ned till ankdammen och mata fåglarna eller till Biltema haha. Han är lättroad, bara han får all uppmärksamhet så ;)
    Utomhus är en klar HIT iallafall!
    Snart ses vi!
    Kul med Uppsala, och de nya pumpsen får du visa sen hihi.

    SvaraRadera