fredag 4 maj 2012

HLR & Första hjälpen

Innan den längre ledighet jag hade denna veckans måndag och tisdag så var jag på HLR (Hjärt&lungräddning) & första hjälpen utbildning.
Riktigt intressant kurs, med en väldigt bra lärare.
Susanne som höll i kursen var leg.sjuksköterska och det kändes tryggt och bra då hon vart med om det vill skulle lära oss och kunde allt väldigt bra. Svarade på alla frågor och var väldigt pedagogisk.
Sen att jag höll på att få psykbryt på en av de som var med är en helt annat historia. :)

Sol, värme och Valborg
Solen och värmen visade sig under ledigheten, speciellt på Valborgsmässoafton. Dagen började med att jag och Pricken for till Systemet, handlade lite, via Ica Maxi där halva Haninge också var och handlade, så hem för att fixa och piffa inför kvällen.
J&D kom och hämtade oss vid 3 så bar det av till Huddinge och Fröken Franzén och P.
Riktigt trevlig eftermiddag och kväll med massor och åter massor mat, snacks och dricka.
Spelade spel gjorde vi också, "Med andra ord" och "Vilda gester", det är två riktigt roliga spel.
Fasiken vad vi garvade och vissa av oss var riktigt duktiga (läs Martina ;))
Det var en riktigt lyckad kväll, men det är jag inte så chockad över, det är ett gäng underbara människor jag har i mitt liv och jag är så glad att vi alla kan umgås och gillar varandra.

Träning
Det är ofta snack om träning på mig, jag kör på som tidigare och kämpar verkligen med att hinna få in ett pass till/vecka samt att äta min mellis som jag ska.
Fasiken att det ska vara så svårt att få till?
Förra lördagen så var det BC som vanligt på morgonen, trodde Jag ja. Nej, instruktören var sjuk och där stod jag med hakan ner till golvet och rysning genom kroppen att, Vad blir det nu.
CrossTraining var namnet. En av personliga tränarna på SATS fick ta ett pass och jäklar i min gata vad jobbigt det var.
CT är att man delas upp i grupper och kör stationsträning japp det är precis som på gympan i skolan. Fast kanske lite mer seriöst.
Olika träning för olika muskelgrupper, helt ok men min axel kände av en del av de tunga övningarna.
Som tur är så höll det inte i och det ända som visade sig dagen efter var en sjukt skön träningsvärk.
Japp jag måste gjort nåt rätt iallafall.

Nu blev inlägget längre än planerat men ändå.
Ses & hörs snart
Tjing från Mig

1 kommentar:

  1. Tur att jag tittar in på din blogg fast det står att du inte har skrivit nåt. Blogger uppdaterar inte! Kul att ni hade en skoj Valborg.
    Kram

    SvaraRadera