fredag 19 april 2013

Äntligen färdig

Idag är det fredag, äntligen! Känns egentligen hemskt att man längat efter helg jämt.
Jag vill känna som jag gjorde förut att det var kul att gå till jobbet, att man faktiskt nästan längtade.
Men så har jag tyvärr aldrig känt här, hur får man den känslan då?
Det är nog inget som bara kan "uppstå", det är så mycket som måste klaffa. Kollegor, arbetsplats, uppgifter sin chef. Och det enda jag gillar är mina kollegor. Det känner jag inte att jag kommer så långt med, men hade jag och andra sidan inte ens haft dom så hade ju allt vart helt jäkla värdelöst.
Så jag kämpar på, söker annat och kämpar mot mitt mål den 15september.

Nu är den färdig.
Jag köpte för en tid sen en "mini köksö" eller vagn kanske man kan kalla den. Som jag vill måla vit, då den var fulfuru färgad.
Så med färg jag hade kvar från mitt barbords projekt så satte jag igång, och trodde det skulle gå fort men ack vad jag tappade sugen och det har tagit minst 4 dagar längre än nödvändigt (om man lägger ihop tiden)
Det var mer små utrymmen som skulle målas än jag tänkt och då tappade jag lite fart samt att penseln jag hade inte var den bästa.
Men hur som så är den nu klar och står på sin plats.


Målad med Flügger 90 helblank möbelfärg, kaffemaskin från Nespresso


Fick även ner gamla köksstolarna ner till källaren (varför jag sparar dom har jag ingen aning om) och all wellpapp ligger nu i bilen för frakt till återvinningen.
Känns as skönt att det börjar ta form.
Nu om jag bara kunde hitta mig ett vitt matbord/matsalsbord så skulle jag var så sjukt glad. För då kan jag bara njuta ett tag, eller jag ska nog inte säga så för det finns alltid saker att pyssla med haha.
När jag tänker efter så har jag en lista på saker jag måste göra.
* Koppla in tvättmaskinen (ordentligt)
* Sätta upp ny duschdrapperiestång
* Rengöra och olja trätrallen på balkongen
* Nytt badrumsskåp
* Dra om elen i köket
* Klinkers i hallen
* Slipa parketten
* Bygga platsbyggd bänk på balkongen
Ser ni nu....hahaha det tar aldrig slut och jag blir väl aldrig nöjd heller, för det finns mer jag kan sätta upp på den listan.
Det jobbiga är just att det är så många av dessa saker som jag inte klarar själv :(. Men jag kämpar på, kanske nån som känner nån som kan hjälpa mig. Tjänster och gentjänster.

Ha nu en underbar(mulen) fredag.
Hoppas på sol och värme i helgen så jag kan bocka av balkongtvätten på listan iallafall.

Tjing tjing från mig


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar