tisdag 16 april 2013

Veckans jobbigaste dag...tisdag!

Vad är det med tisdagar? Jag är alltid så jefla slut, i både huvud och kropp.
Man tycker ju att måndagar borde vara kämpigast, helgen är slut och veckan med tidiga mornar börjar.
Men för mig är det tisdagar som är heeel hemska. Kan det vara så att på måndagen så lever man lite på energin från helgen, allt kul man gjort och sen på tisdagen kommer allt ikapp en och BOOM! Pisstrött och allmänt grinig.
Det är jag idag, trött och sliten men fortfarande glad, lever lite av det braiga med helgen fast jag är sjukt trött.
Sen hjälpte det inte med att jag vaknade första gången, ja första gången 02:38!! och kände mig as pigg, vad i hela friden?? Hur fan gick det till? Ok ok bara att försöka somna om. Ja det gick ju....typ. Nästan exakt en timme senare vaknade IGEN! nej nu får det vara nog, jag puffade till kudden drog upp täcket och gjorde nytt försök....nej men tror ni inte att det fortsatte? Jo klart det gjorde, vaknade alltså 1ggr/h fram tills jag skulle upp kl 6! Gaaaahhhh vad jag blev arg på mig själv, dumma kropp eller om det är huvudet som styr hur man sover, sov ju så klockrent natten till igår, Why Not nu?
Ja ja det var ju bara att bita i det sura (trötta) äpplet när klockan ringde och dra sig upp. Satt en stund på sängkanten och tänkte, oj oj detta kommer nog bli en lång dag haha.
Men allt gick som det skulle, tvätt,smink och påklädning sen ner mot bussen. Insåg igår att jag tagit helt fel jacka på mig, det var ju plusgrader och jag tog min vinterjacka, Big mistake, jäklar vad varmt det blev när jag dessutom hade kavaj. Så idag tog jag vårjackan och det kändes mycket skönare. Äntligen kanske man kan tvätta vinterjackseländet och kunna ha vårjackan och kanske till och med jeansjackan.?
Vad tror ni? Kommer det fler bakslag?

Ha en superbra dag
Tjing från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar