tisdag 2 april 2013

Påsken 2013

Så var ock så påsken förbi.
Jag tänkte nr ja smet hem i torsdags att- Wow 4 dagar ledig, det är ju jätte lång tid.
Men de gick med racerfart och nu är man tillbaka till vardagen med jobb och annat.

Hur såg påsken ut då?...
Jo den var fylld med en To-Do lista, och allt utom en sak blev faktiskt gjord på den.
Plus lite till också.
Började med fönstertvätt på fredagen, pappa tyckte de var så skitiga och sa att han sett det ända från Söderbyleden haha, nåväl han kom upp och tvättade och jag assisterade. Sen när ändå pappa var uppe så hjälpte han mig att dra åt alla mina matssalsstolar som var i vingligaste laget.
Jag hade försökt själv men inte lyckas så nu med expertpappa hjälp gick det galant.
Så efter det kunde jag dra åt stolarna i köket också, de fick också ny klädsel då det är fläckar på de tidigare som inte går bort. Funderade på om man kanske kan färga det tyget?
Samt att alla stolar fått nya möbeltassar, vilket var välbehövligt.
Köpte ett grymt bra paket med 3 olika storlekar och former, 2 runda och en fyrkantig, för 35kr på Jula.
Sen satt även jag och pappa upp nytt skåp i badrummet, ok det gick inte så smidigt som vi hoppats men nu sitter det uppe och alla glada, ja eller jag iallafall.
Det slutar inte där, soffan har fått sig ett uppsving och fotpallen, ny klädsel på båda. Som ser ut såhär.

Ektorps 3-sits soffa, Bromma fotpall, båda med ny uniform.
Bilen har också fått sig en omgång, den är inte längre 4 nyanser av skit, utan numera sin ordinarie färg vit!
Hann även äta middag med Pricken och Johan, väldigt trevligt med några öl på stan efteråt.
Tack för att ni frågade om jag ville med.

Var tog skolan vägen?
När jag gick hem från pappa i söndags så fick jag en smärre chock. Skolan där jag gick (en del av den) var helt jämnad med marken!
Visst att en del av den hade bäst-före datum för sådär 20år sedan men att de skulle ta bort allt var jag helt förvånad över haha.
När jag berättade för pappa så sa han att han trodde han gått fel när han gick upp till mig sist. Virrigt det blir när något man är van vid står där och så helt plötsligt inte.

F.D Erika (del av Fredrika Bremer gymnasiet)



Som ni märker en fullspäckad påsk, men med saker som var bra att få gjorda.
Nu hoppas jag på mer värme så jag kan ta tag i balkongen som behöver sig en omgång.

Tjing på er bloggisar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar