tisdag 14 maj 2013

Besök på banken idag

Idag är det min hatdag på veckan, ni vet vilken dag jag menar TISDAG. usch, har sagt det förut och jag säger det igen, satan vad tisdagar är pest. Jag är så trött, jämt jämt på tisdagar, och det hjälper inte att det är grått, mulet och regn ute.
Man har vant sig vid att den underbara lampan i skyn lyser men idag så får de nog kämpa för att ta sig igenom molnen.
Fast vid närmare eftertanke så kan det ju faktiskt hellre regna såhär på dagen när man är på jobbet och vara fint efter och på helgen när man är ledig.

Banken idag.
Idag är det äntligen dags för mitt besök på banken. Bokade tiden för sisådär 1,5månad sen.
Men visst, har jag inte vart där de senaste 9 åren så kändes de där 1,5månad inte så långa haha
Jag hoppas denna bankman kan hjälpa mig lite med mina lån, göra om och göra bättre. Sen har jag pappa på ena axeln som säger "Tänk på att han är säljare, gå inte på allt" det ska jag verkligen tänka på när jag är där.
Annars är man ju så lättpåverkad när det gäller sånt här, man tror på allt de säger för de ska ju kunna bäst väl? Annars borde de ju inte jobba med det. Men som sagt, idag är det att tänka till lite extra.
Kommer nog gå super bra.

Träning och Annat
Vad händer annars då, inte mycket. Eller jo jag tränar på. Hade ju ett ofrivilligt uppehåll på nästan 2v pga resor, sjukdom och röda dagar. Men nu är jag back in business.
Känns superkul att flåset ändå var så pass bra att jag orkade kära så pass mycket och hårt som jag gjorde de första passen efter uppehållet.
Har insett nu att jag måste verkligen ta mig i kragen ang min löpträning. annars kommer mina planer gå käpprätt åt helvete (ursäkta min dåliga franska) Men jag är så tung, jag försökte ta några löpsteg på bandet här i förra veckan men det kändes jätte konstigt.
Det kan bero på flera saker såklart men de skorna jag hade är inte för att springa i och jag tyckte det kändes obehagligt att springa på bandet. Kan inte förklara det men det kändes inte bra.
Så det måste bli ute, och jag måste göra det typ NU, eller egentligen igår och dagen innan det och dagen innan det.
Jag tror jag skjuter upp det för att jag är rädd, jag har aldrig "kunnat" springa långdistans och jag är rädd att även nu misslyckas. Kan de i "Biggest Loser" springa så borde väl jag kunna? Det är ju iallafall en hel del kilon tyngre än mig.!? Men det handlar om att komma över tröskeln att våga....Jag ska våga.

Annat då?....jo jag är förvirrad som vanligt. Både i hjärna och i hjärta, men what else is new?
Inse att såhär lär det nog vara ett bra tag, men jag hoppas ju på att svaren ska komma ner som en blixt från klar himmel snart, som säger såhär känner du och det här gör du åt saken. Hahaha troligt va?
Nåväl....allt händer av en anledning så förr eller senare kommer svaret.

Tjing från Mig 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar