fredag 3 maj 2013

Riga, Sälen och torsdag när man tror det är måndag

Fredag idag...ja idag har jag koll på vad det är för dag.
Igår gick jag och trodde och sa att det var måndag. var flera gången jag stannade upp och tänkte efter haha snacka om förvirrad när man vart ledig några dagar.
Har vart ledig från lördag till onsdag, super skönt, dock inte ett dugg utvilad men har gjort massa skoj istället.
Non-stop i 5 dagar.
Det började med en kryssning till Riga, hela gänget var med och vi hade super kul.
Vi steg på båten, satt uppe på däck i den strålande solen och drack lite, sen gick vi till hytten för att svida om lite så var det dags för middag.
Blev buffé, vilket kanske inte var den bästa maten jag ätit men helt ok.
Sen blev det drinkar och dans på kvällen.
När vi vaknade på morgonen och kollade ut så visade sig Riga från sin sämsta sida, 5grader och spöregn. Skitväder, men vi traskade av båten och tog oss in mot stan.
Tur att man har vänner som kommer förberedda med all slags regnutrustning haha.
Knatade runt och kom fram till att Riga inte har så mycket att bjuda på enligt min smak och var väldigt "öststatligt" men nu har man sett det och det är jag glad för.
Båten lämnade Riga vid 17 tiden och vi gjorde oss klara och shoppade i Tax-free och hann med några drinkar innan middagen.
Mätta och belåtna gick vi till dansrestaurangen och såg lite show och lite senare via discot där Pricken och Lina skakade loss lite. Jag kände att min dumma förkylning inte vill sammarbeta så jag tog det väldigt lugnt.
Väl framme i Stockholm väntade världens bästa pappa på oss, med massor av kartonger öl och väskor så blev det tänka lite Tetris med packningen men allt och alla fick plats :) bra med lite större bil.
Släppte av Pricken fört och sen mig, jag gick upp och bytte om och packade om väskan för färd mot Sälen.
Pappa tog med J&D hem till päronen där deras bil stod.
Via pappa på lite "innan-åka-till-Sälen-fika" och vid 1 så var jag på väg.
Allt flöt på bra, kanske lite väl bra haha men det var sjukt lugnt med trafik, ska alltid åka på en söndag. Trots hög hastighet så låg bilens förbrukning på 0,53. Kanske lite lite högt men det får duga.
Kom upp lagom till middag, sen var det fullt ös på de små liven tills det var dags för sängen.
Alfons ville att jag skulle "sova honom" som han säger, sötnöten så jag läste saga och så låg jag bredvid honom tills han somnade.
På måndagen åkte vi till Mora för storhandling, allt gick bra och det blev såklart finfika på Mora kaffestuga.
en av det bästa caféer ever!
Sen har vi mest umgåtts och fixat i deras nya lägenhet, den var super fin. Helt nya tapeter överallt, fint oskadade golv och jätte bra balkong. Kommer bli kanon när de får allt på plats och nya soffan kommer.
Det var svårt att lämna dom och åka hem, Alfons ville följa med :( men det går ju inte.
Lovade honom att vi ses snart och att han då ska få följa med mig till jobbet som han ville.
Lill-herrn är inne i en "bajs-fas" så allt börjar eller avslutas med bajs. tex -Tack för maten bajs! Bajs mamma, bajs pappa mm mm hahahaha han är mer vild än tam den där, men han är min lilla älskling.



Bus-Alfons

Söt-My


Helg igen
I morgon är det helg igen, sen en ny och kort vecka. mån,tis & ons. Torsdag är röd och vi får klämfredagen då vi inte har några halvdagar, jihoooo vad skönt.
Har inget planerat/spikat utan mer mål att försöka få ordning på balkongen.
Den måste göras ren och olja golv (booooooring) men nödvändigt om man ska kunna sitta där och dricka gott haha.

Ha en fin fredag där ute.
Tjing från Mig



1 kommentar:

  1. vilket sött foto på My och busigt på Alfons haha.
    Tack för att du kom upp och hälsade på, tråkigt att tiden jämt skall gå så fort bara.
    ps. soffan får vi på tisdag jihoo!! d.s.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera