tisdag 28 maj 2013

Nedräkning på riktigt

Idag är det tisdag, som vanligt helt död när jag skulle stiga upp i morse men det gick.
Nu har jag börjar nedräkningen på riktigt, på måndag bär det av till London, med fina Elin.
Vi ska ha massa kul, shopping, afternoon tea ja och en och annan bar runda också så klart :)
Elin ska vara duktigt och jobba lite medans jag bara har semester.
Andra gången jag är i London och denna gång ska jag se London på annat sätt än endast turist.
Såg ju allt sånt förra gången, men så klart måste jag ju Big Ben, min favorit.

Tankegång
i onsdags när jag var på gymet så gav tjejen i repan mig ett prov på kräm, åh tack tänkte jag, men så började jag kika och då var det antirynkkräm för kvinnor +40!! Va fan?
Sen när jag kom till gymet i lördags så låg det framme inne på tjejernas. Då finns det två varianter +25 eller +40...då undrar jag två saker, ser jag ut som +40? eller gav hon mig fel?
Kan tycka att det är lite diskriminerande också,de lär ju inte sätta ut prover inne på herranas för håravfall direkt?
Visst jag vet att jag är en sucker för produkter och produktprover men med min åldersnojja så blev det här lite väl jobbigt. jag ar jätte svårt att acceptera mina gråa hår som nu kommer krypande...eller jag menar galopperande, och nu måste jag verkligen inse att det är dags för kräm med rynkmedel....gaaaahh vad jobbigt.
Inte heller nog med att kroppen är styv och seg man är trött som få och blir bakis när man dricker två glas vin. Jag vill vara 22år igen, då var man odödlig, fräsch och hade inte så mycket bekymmer egentligen.
Men men, det går inte att spola tillbaka tiden så bara att blicka framåt och styra det som komma skall.

Träningen fortsätter
Japp den fortsätter och jag känner mig rätt stark, dock lite tung men kan vara musklerna som byggs
Prövat att äta lite mer som jag blivit rekommenderad men då känner jag mig mest illamående och får krampkänslor. Men kanske tar ett tag för kroppen att vänja sig.
Löpningen halkar efter, har inte riktigt kommit igång ordentligt, känns inte bra i kroppen. Men det tar sig nog. De flesta jag pratat med som inte alltid sprungit sa att det tar ett par gånger innan man är inne i det och att det känns ok. Hoppas dom har rätt.
Tar emot tips och trix om ni har några.

Ha en fin dag bloggisar
Tjing från Mig


1 kommentar:

  1. Tiden går så fort!du ska till London liksom....ja typ nu hihi du kommer ha det skönt och kul! Ta lite bilder och. Kanske lite blogg om hur allt är! Kramar

    SvaraRadera