fredag 31 maj 2013

Nej men vi fortsätter då..

Japp i fortsätter räkna ner. 2,5dag kvar sen baj baj Stockholm och God Morning London.
Har som vanligt packångest, borde ringa pack-gurun i Örebro så man inte åker hemifrån utan det vikigaste sakerna :)
Jag vet iallafall att jag inte tar kabinväskan, det får bli den "riktiga" väskan. Ska ju ändå vara där i 5dagar, och förhoppningsvis göra massa fynd på plats.
Nåväl, alla vet ju att england är regnets land, typ, men problemet här är att jag inte har några funktionella kläder. det finns inte i min vokabulär. Heller inget som jag ens vill ha på mig.
Funktionella kläder, som regnjacka, täckbyxor,gummistövlar är som nyttig mat. Man vet att det är bra för en men man vill inte ha det på sig eller äta det egentligen.
Man vill ha snygga kläder som sitter bra och man vill gärna trycka i sig den där pizzan eller kanelbullen.
Eller har jag fel?
Hur som så får jag nog inse att ett paraply iallafall är att rekommendera att packa ner, samt kanske ett par extra strumpor då just funktionella skor heller inte är min favorit.
Kul ska det bli att komma bort och få ha lite roligt och se nåt annat istället för pendeltågstationen i Handen och Solna Business Park. Kände det imorse, fan var inte jag här just? Well, nu får jag se annat i några dagar, och det ser jag mycket fram emot.

Torsdagsfika.
Igår var det lite torsdagssfika med tjejerna. Efter jobbet begav jag mig till Farsta och där tog vi en kaffe och eftersom det var så varmt så tog vi glass till.
Så kul att hinna träffa mina tjejer efter jobbet. Blir ju inte det så ofta då de har sina liv och andra att anpassa sig till.
Men man försöker få ihop det så gott det går, det är nog så när man blir vuxen.
När jag kom hem gjorde jag inte många knop,fastnade framför ett program på TV sen var jag så trött att jag gick och la mig.

Idag fredag
Japp fredag, mulet, grått och dimmigt. Fy vad dom inte kan säga vad det blir för väder. Det stod en skinande sol över Stockholm men den får nog kämpa för glatta livet för att komma igenom det molntäcke som är idag!
Hoppas helgen blir bättre så man kan steka på balkongen lite.
Måste kanske skaffa instagram så man kan uppdatera från London, blogga blir nog svårt. ska klura på den.


Tjing från mig


1 kommentar:

  1. Ja du paraply kan vara bra eller varför inte en regnponcho ;) skönt att man kommer att vara inne mkt då man är i butiken:p har du kollat vädret för er då? Oavsett kläder så kommer d bli kanon!! Kramar

    SvaraRadera