fredag 18 mars 2011

Snö, Helg och Dataspelsgalan 2011

Så var det fredag,helgen är här. Tyvärr så verkar vädret vilja hålla oss på tå ett tag till.
Satt på jobbet och höll på att börja gråta när jag såg hur det vräkte ner utanför, det är det bästa med innerstan, det smälter bort fort så man inte behöver plumsa (oftast) men så fort jag steg av bussen hemma så var det några cm. Visst någon cm tänker ni men det är inte kul.
Hur och när ska jag nu få njuta av mina nya fina skor, och min underbara marinblå jacka jag köpt?..hmm ja jag får nog vänta och stå ut kanske?

Igår gick den årliga Dataspels galan av stapeln.
Först var det tjejmingel på Scandic Malmen på Medborgarplatsen, fick reda på att det är det ända hotellet man kan hyra per timme.
Hahaha sjuk info men jag bjuder på den ( tack J)
Det var riktigt trevligt att få träffa tjejer som är i spelbranchen, det är ju inte alls i samma antal som män. Där kan det ju diskuteras om det är för att vi är "för vuxna" eller kanske att vi är otekniska? Såklart det skiljer sig från tjej till tjej, men det var kul att se att det finns några i alla fall. Själv måste jag nog spela lite mer..ingen riktigt gamer här inte.
Efter några drinkar och tävling där min chef Ulrika kammade hem en Microsoft Kinect så bar det av över gatan till Debaser.
Innanför dörren såg jag genast ett bekant ansikte, en gammal kollega från Willy:s som numera står vakt där. Jätte kul att träffa honom.
Sen så mötte vi fler kollegor som slutat hos oss och gått vidare i branchen, jätte kul.
Fördrinken väntade i baren i form av blått bubbel, japp blått.
Mingel i någon timme sen var det dags att sitta ner och njuta av mat och prisutdelning.
Värdar för galan var inga mindre än Ronny Svensson från TV4 och Kjell Eriksson från The Voice,
Dom skötte sig bra, kul med lite fjant mellanåt men va fasiken, et ska det ju vara.
PAN tog inte hem några priser tan EA stod för de största segrarna.
För mig blev det en tidig kväll, tog ett varv runt efter allt med själva galan var klar men insåg snabbt att när skjuts erbjud så ska man ta den. Tack snälla J för att jag fick åka med dig.

Helgen bjuder inte på mycket action, ska eller måste hitta nya träningskor. Läste att tränar man ofta så bör mna byta skor var 6:e månad minst, så jag ligger långt efter och det gör grymt ont i fötterna på vissa av de hårdare passen. Så jag hoppas jag får med mig Pricken på äventyr i stan och att Jag står ut med att pröva 100olika par träningskor, bläää vad trist att köpa fotriktiga skor hihi!
Så måste jag såklart via pappa och pussa på Etna som bor där lite, snällaste pappa som tog hand om henne när jag var borta hela dagen igår.

Måste uppdatera med lite nya bilder och layout känner jag nu när jag ska försöka börja skriva lite mer.
Måste kolla med systeryster som är proffs på det!

Ha en underbar kväll
/Martina

1 kommentar:

  1. Vart ju inga skor?! Men vi fortsätter letandet=) kram

    SvaraRadera