torsdag 24 mars 2011

Torsdag,Blåsigt och BodyBalance

Det är torsdag idag, och den 24mars. Var tog denna månad vägen?
Känns som det inte alls var länge sen jag fyllde år och det är ju snart 1månad sen.
Jag låter lite gammal när jag alltid nämner att tiden springer iväg, men det känns verkligen så, jag hänger inte alls med. Så får jag lite panik av tanken att jag inte alls gjort det jag hoppas när jag var 27.
Har ju mig själv att skylla på de flesta saker, men jag får sänka ner huvudet och bara köra!!


Det är skönt att våen närmar sig,nästan helt isfritt på min lilla stig ner mot bussen, där jag haft ett antal "nära döden upplevelser" under vintern som vart.Har bland annat stått på ett ben i ca 2m på blank is, surfat ner för trappen i några steg och hängt i trappräcket som en kärring! Allt för trotsa och slippa gå till den andra busshållptatsen och köra lite Living on the Edge! hihi
Och på tal om Living on The Edge,idag var jag med Jessica och Jill på SATS Body Balance, en Vit klass som är helt i motsatts till mina blåa stenhårda pass jag alltid går på annars.
Detta var en lugn klas med en blandning av Yoga,Pilates och Thai Chi. Det gick väl helt ok,kände att jag var/är väldigt stel i kroppen och i musklerna, men jag försökte och provade så gott jag kunde.
Är nog inte en klass jag kommer att fortsätta gå på, dels för att den går väldigt sent och också för att det inte riktigt är min grej. Jag är alldeles för...hur var det Jessica sa....stressad! ;)
Det är ju kanske en av sakerna man ska lära sig att kontrolera där,men jag har svårt att koppla av så och känner mig riktigt fånig!
Jag nämde ju våren,fick verkligen känna det idag, dom har börjat sopa gatorna inne vid jobbet! Wohoo! Dock fick jag nästan allt överblivet grus som blåste i den hårda vinden i ögonen men va fasiken, man kan blinka några gånger så rensar man det haha.

I morgon är det ju fredag, det flesta kör nog med fredagsmys, jag kör med fredagsstäd.
På lördag kommer det gäster...ok ok inte gäster gäster, utan hela gänget!!
Japp Lina är hemma från Örebro och det är jag som lagar mat och står som värdinna denna gång. Ska bli kul att dom vill komma hit, får se om jag lyckas med maten jag planerar :)Återkommer med det.

Innan jag ska stänga ner och göra mig klar för sängen så måste jag visa vilken fin Post-it som satt på min skärm i onsdags när jag kom till jobbet!



Fina Jenny som alltid tänker på mig och att jag ska å bra! Puss och Kram på dig!

Ha en fin kväll
Tjing /Martina

1 kommentar: