tisdag 29 mars 2011

Tisdag, Mer snö och Strömavbrott

Nu är det tisdag, helgen sprang iväg.
Lina var hemma och på lördagen efter jag vart hos frissan tog vi en trevlig lunch med efterätt.
På kvällen skulle gänget komma hem till mig på middag, det vår jätte trevligt, Lina följde med efter fikat och vi poppade lite musik och umgicks innan resten av gänget kom.
Vågade mig på ett nytt recept och det uppskattades, jätte kul och det var gott.
Jag tycer sällan jag gör god mat utan att det andra gör oftast smakar bäst. Kan det vara för att man tycker att allt man gör smakar lika, eller att när man "står" mitt i lagandet hinner tröttna på det man lagar?
Eftersom Pricken jobbade så blev det rätt sen middag, så vi hade lite snask som efterätt och drack lite mer vin.
Tack igen för en jätte kul kväll.
På söndagen tränade jag itt vanliga PowerSteop pass, kändes tungt. Var i och försig extremt trött efter dålig sömn men det kan ju även bero på att man lyttade fram klockan en timme.
Efter det så tog vi en fika på Chilla vid Port 73, blev riktigt imponerad, både latten och den gudomliga morotskakan. Eftersom Pricken jobbade var det jag, Jess ,Mr och Lina. Vi drog en liten rajd där och kollade affärer sen en snabb sväng upp till Länna. det blåste extrem kallt och tårarna sprutade.
Efter så släppte J&D av mig och Lina. Jag ggick upp till pappa och vi åt söndagsmiddag, Lina hem till pappa Jerry för middag och sen tillbaka till Örebro. Tiden gick så fort när hon var här :(..hoppas vi kan ses snat igen. Tack för två fina dagar.




Snööö...
Man tycker ju att sommaren bör komma när man byter till sommartid, eller?
Men nej nej, idag när jag kollade ut från mitt skrivbord så kom det ner gigantiska vita snöflingor! Vad i hela fridens namn!??? Inte ok,inte kul att få ytterligare ett väder bakslag. Ska börja leva efter Tess filosofi att man inte kan ropa hej till värme och sommar/vår först till Valborg. Jag vill verkligen inte tro det. jag vill ta från min nya jacka som jag använt 1 gång, jag vill använda mina fina sko, och nej dom tål inte vatten. jag vill kunna sitta ute på balkongen och köpa fina vårblommor och piffa till lite...men det får vänta lite.

And then there was...No more light!
Idag hände nåt man inte är så van vid, inte i storstan iallafall.
Strömmen gick! Poff så var hela kontoret mörkt och tyst, ok inte helt tyst eftersom alla på kontret i kör lyckades med en stpr suck och -Vad fan???
När man inte har ström och hela jobbet är beroende på datorn så går det åt pipan.
Visst jag kan klara mig utan mejlen och så en stund men min växel går igenom datorn.
De flesta kom ju och frågade mig vad som händer (är lite va jobbets guru) jag ringde vår fastighetsägare som inte hade nån aning om nåt planerat strömavbrott, men så kom det fram att det var ungefär 45000personer som var utan el. När man kollade ut oc runt så var ju hela Södermalm mörkt. Vad gör man i det läget? Jo man sitter fint och väntar.
Då förstår man lite hur beroende av el man faktiskt är, alla praktiskt saker drivs ju av just el. Det ända positiva är nog att det blev tyst och lugnt för en gångs skull. Inga surrande datorer, skrivare, kylskåp eller andra prylar inte så konstigt att så många har problem med hörsel och liknande, det är mycket ljud man vänjer sig vid och som man inte egentligen vet om, som man märker när det är tyst.
Jag tycker nästan man borde ha en tyst timme i veckan, alla kan må bra av att bara få sitta på jobbet med en kopp kaffe och slippa alla surrande maskiner.

Idag hann jag även med lunchträning. Skönt med variation och att slippa komma hem efter 8 varje gång man tränar.
I morgon väntar en arbetsdag följt av en timmes hård SatsCorePulse med finaste Tess, vi ska köra lika hårt som alltid.
Ikväll komemr dom desperata hemmafruarna på tvn och jag ska laga till matlåda hoppas jag.

Ha en fin kväll
Tjing tjing /Martina

1 kommentar:

  1. Tack själv! Det var jättegott! I haninge va d ström:-) När kom strömmen igång igen? Du fick inte gå hem som vi,i täby!:-D kramar

    SvaraRadera