söndag 17 april 2011

Helg, Massa bus och Mega mys

Åh vilken helg. Trots allt skit som händer på jobbet så har jag inte ens hunnit eller velat tänka på det i helgen.
I fredags så va det mys och bus med Alfons efter jobbet, vilket charmtroll.
Han var så upp i varv att det var lek hela kvällen och han sov till halv åtta i lördags, det uppskattades av mamma Malin och pappa Mats.

Lördag
På lördagen var det dags att tvätta Familjen Rs bil nere på GDS på OKQ8.
Jag och Mats passade och busade med Alfons medans pappa och Malin var produktiva med biltvätt.
Sen åkte jag och familjen R till Farsta för shopping. Malin var ute efter massa kul pysselsaker, som hon också hittade på PanduroHobby, en av världens bästa affärer, så mycket kul grejer.
Jag hittade "bara" värmeljus på Lagerhaus, men det var inte jag som skulle sshoppa så det var ju inte mer än rätt. Vi tog en trevlig fika på Café Voltaire, med latte och citronmarängpaj mmm mums.


Kvällen fortsatte sen...
med middag på "Restaurang Underbar", jag Jess,Pricken och D åt en extremt god middag med massa plock och röror, och en fräsch och god fruktbricka som efterrätt. Kan verkligen rekomendera denna restaurang. God mat, mysig stämning och trevlig personal.
Efter det så väntade nåt som jag längatat till...show med Jeff Dunham. Jäklar vad jag skrattade, hade ont i magen, kramp i ansiktet av allt skratt. Så kul att syster och Mats kunde komma ner och gå med oss på det, dom var jätte nöjda och alla skrattade som sagt så vi grät. Den enda som saknades var Lina!! Men hoppas hon kan vis nästa tillfälle.

Söndag.
Idag var det Jag som skulle passa lill-prinsen. M&M skulle ta tillfället i akt att ta en heldag på IKEA eftersom den närmaste för dom är i Gävle.
Pappa och jag tog en riktigt lång promenad i det sköna soliga vädret, och Alfons sov 95% av tiden.
Vi tog vägen via Pricken och hälsade på hennes päron och tog med henne på resten av promenaden.
När vi kom hem till pappa så tog jag och Prcken med Alfons för att köpa gummistövlar, han var så duktig, inget gnäll inga tårar och vi hittade jätte fina och bra skor.
Hemma så lekte vi och Alfons fick mellis. När M&M kom hem från IKEA packade vi om och satt oss i bilen ot Dalarö och middag med J&D.
Dom hade förbetrett kycklingtacos och dukat upp ute. Helt underbart att kunna sitta ute och äta utan att frysa.
Till och med kaffe med glass kunde vi njuta av i kvälls solen.
Alfons älskar att varra ute och sprang runt runt på gräset och runt på altanen.
Tror Pricken var lika lycklig som han att får sprinag av sig och leka. ;)
Det värsta med helgen är, att den är slut och att dom åker hem i morgon.
Vet inte alls när vi ses igen och det känns extremt jobbigt, vill ha dom nära, jämt.
Det är väldigt bra att det finns telefon,sms,mms och dator. Förstår inte hur man klarade sig förr, hade man bättre tålamod då? eller var vet så att man fann sig i allt? Nää så kan det inte va, för då skulle det ju inte va nån som tagt tag i utvecklingen av alla mackapärer som finns idag. tack ni teknik nördar som är så smarta att det nu finns såna bra saker så man kan "träffas" på fler sätt än fysiskt.
Nu ska jag nog umgås med Etna som blivit lite väl mycket ensam i helgen.
Ha en fortsatt bra kväll.

Tjing /Martina

2 kommentarer:

  1. Vill inte att dem åker hem! Leka mera!!

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte just skriva på Face och fråga hur showen var.. men det är ju en dum fråga egentligen! :) Jag fattar att det måste ha varit sjukt roligt! Nästa gång Ska Jag Med! :) Kraaaam

    SvaraRadera