lördag 9 april 2011

Lördag,Blåst och Väldigt turbulent

Nu var det helg, efterlängtad helg.
Men en extremt jobbig vecka psykiskt så är det extremt skönt att vara hemma och träffa sina nära och kära.
Som jag nämnt tidigare så är det massa som händer på jobbet. Hade hoppats att det var bättre nyheter som väntade på mötet i måndags med det var det icke.
Allt var väldigt lulligt men i grund och botten vet vi att det är många som kommer få sluta.
Det känns inte snällt att dom inte säger rakt ut hur det faktiskt är, hur många som kommer få sluta och vad som faktiskt händer. För läste man mellan radera på vad vår VD sa så är det nåt väldigt stort på gång.
De närmaste veckorna kommer vara kämpiga, det är många som har familj på jobbet och känner såklart ängslan över vad som händer.
Jag har ju ingen annan än mig själv att tänka på så, dock är även det jobbigt då jag inte har nån att luta mig emot eller få ekonomiskt stöd om jag skulle vara arbetslös en längre tid. Nu tänker jag ju så klart kämpa som en gnu så jag inte behöver komma in på Arbetsförmedlingen, det är inte alls min grej att gå på bidrag eller att inte jobba.
Jag har jobbat sen jag var 17år, jag måste jobba. Visst det är skönt att vara ledig, men hur kul är det i längden? Ingen annan är ju ledig som man kan umgås med, nej jobb är det som gäller.
En av de flitigast besökte sidor på nätet den här veckan är Monster.se. Har fått iväg en del ansökningar redan, nu vet jag ju inte att det drabbar mig men jag måste se om mitt eget hus, jag måste känna mig trygg och säker. Så vet elelr ser ni nåt jobb ni tror jag skulle passa till så tar jag gärna emot tips och råd.

Blåsigt
Den här veckan har även bjudit på en hel del blåst, inte helt oväntat att det blev prolem i kollektivtrafiken och annan trafik. Strömavbrott ledde till problem för massa stackars tågresenärer, där har jag lite tur som kan ta mig hem hela vägen med buss.
Dock var det ju inte bara jag som tänkt ut det, så för omväxlings skull var 809c från centralen väldigt full när jag åkte hem i torsdags.
Men trots blåst så känns deet inte så kallt, våren är här. Till och med den gigantiska snöhög som plogats upp i min vändplan har komit ner och än nu bara i knähöjd på mig, det kan jag säga att jag inte trodde, den var sjukt hög och väldigt kompakt efter en lång vinter.
Så nu kan jag äntligen använda min nya vårjacka som jag längatat efter,dock så har jag scarf och fingervantar på mig, men inte min tjocka scarf utan min fina från Bali.
Den vita till blå jackan och de färgade till den svarta jackan! När dom sopat upp allt grus blir det fram med ina efterlängatde snygga skor, jag vill verkligen inte förstöra alla klackar pga massa jobbigt grus, som man dessutom halkar och glider runt på.

Pricken 27år
Igår ar vi på födelsedagsmiddag, finaset Pricken fyllde år i onsdags.
Så igår blev det middag med grekiskt tema, Souvalaki (grillspett) med klyftpotatis, tzatziki, sallad och god dryck. Till efterätt lev det smaskig tårta mums.
till present hade vi köpt fina smycken från märket "Pilgrim", halsband med vit blomma, matchande örhängen och armband. Passade sååå perfekt, kommer se ännu mer glänsande ut när solbrännan kommer på i sommar! ;)
Snälla J&D gav mig skjuts hem så jag slapp gå i mörker och hårda vindar, tack snälla.




Lördag
Idag blev det veckohandla som vanligt, Willy:s i Älvsjö fick ett besök av Senior och Junior Rosengård,lite fynd gjorde vi allt och det gick snabbt och smidigt.
Efter blev det fika med kaffe och glass med fyrbenta Rosengård svansande runt benen, konstigt att fröken svansr och tigger men vill absolut inte ha de som bjuds,knäppis katt.
Lite i lataste laget jag och pappa idag så det blev en Grandiosa pizza till middag, jag vill inte äta nåt egentligen då min tand med inflamation gör extremt ont så fort jag äter elelr dricker. Borstar noga noga och hoppas det släpper snart.
Blev medbjuden ut på raj raj idag men med den tanden känner jag mig inte alls taggad så jag hoppar det den här gången fast det hade vart väldigt kul.
Hoppas jag får frågan igen bara.?!
Pysslat och donat lite när jag kom hem från pappa, men nu blir det soffläge ikväll, måste borsta en gång extra, ta en Ipren för bulan och ligga ner och hoppas.

Hoppas ni har en super fin kväll.
Puss och kram
Tjing / Martina

1 kommentar:

  1. Tack igen för presenterna:-D jätte fina:-) uppe på facebook kom de;-) skönt när man lyckades med maten!hihi tack för en trevlig kväll. Kram

    SvaraRadera