torsdag 21 april 2011

Torsdag, Påsk och Underbara vänner

Jisses nu är det torsdag igen, och påsken är här. Skärtorsdag med en underbar värme som man bara vill suga åt sig och an önskar att den stannar kvar.
Dock mulnar det på nu men det såg ljust ut de närmaste dagarna.
Påsken blir lugn, hade träning inplanerad men har åkt på en förkylning som gör att jag tänker moget och väntar tills jag känner mig 100% igen.

Ingen kul vecka
Den här veckan har inte varit rolig alls. I måndags fick 19 av oss på jobbet dommen!
Vi får sparken, pga arbetsbrist. Den nya organisationen är rejält avsmalnad och då finns det inte plats för oss.
Så från och med den 8 juni så har jag inget jobb. jag kände på mig att jag var drabbad men innan man faktiskt fick höra det så hade man lite hopp kvar.
Det ända positiva, om man kan säga det så, så är det att alla härliga kollegor har stöttat varandra, vi har pratat massor och vi peppar varandra. Så nu är det jobbjakt i hög hastighet som gäller och jag har sökt en hel del jobb. Nu får vi hålla tummarna att det dyker upp nåt snart.
I allt detta deppiga så hände nåt som gjorde att jag fick en tår i ögat, när jag kom hem idag låg det två saker på mattan innanför dörren, ett påskkort från mormor och morfar och ett kuvert. när jag öppnade det låg ett jätte fint kort med snälla och värmande ord från LINA!! Tack tack tack för att du tänker på mig och finns där!!



Alla mina vänner har vart väldigt stöttande under den här tiden och det känns så härligt,dom tvekar aldrig på mig! Tack så mycket!


Halvdag och fika
Idag var det halvdag på jobbet. Kan säga att det var jag och 4kollegor där, haha.
Hade jag kunnat hade jag nog också jobbat hemma. Jag och Tanja tog med oss telefonerna ut på terassen och njöt av solen en stund, innan vi båda skulle iväg på äventyr efter jobbet.
Hon skulle till Liljeholmen och jag skulle in mot stan och möta upp Pricken.
Vi gick en lång stund för att hitta plats på nåt fik, ute såklart, men hela Stockholm tänkte som vi. Inte så konstigt med det underbara väder som det vart idag. Till slut hamnade vi på ett fick på Biblioteksgatan,dock i skuggan men det kändes inte, var varmt ändå.
Så fårt solen och värmen når Stockholm så åker solbrillorna på och alla sitter på uteserveringar och njuter, det blir som en helt ny stad under våren och sommaren. Härligt!! Nu om man bara kunde få alla rökare att sluta just röka, usch och fy! men men kan nog inte klaga, det är ju förbjudet att röka inne på restauranger,dansställen och fik och det är Underbart hahaha pratar som en sann icke rökare ;)

Nej nu ska jag nog äta lite och kurera mig, för imorgon kommer Lina från Örebro och hon jag och Pricken ska hinna ses, då vill man ju vara lite friskare.

Ha en jätte fin kväll.
Tjing /Martina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar