torsdag 14 april 2011

Torsdag, Gammal goding och Finbesök

Nu var det torsdag, solen skiner och det är superskönt ute.
Jobbet rullar på trots den tråkiga stämmningen och oron. På måndag är det nytt möte och då ska vi få veta vad som händer och hur den nya organisationen ser ut, även ur den drabbar var och en av oss. Vem får stanna och vem får gå.
En representant från Unionen kommer att vara med och stanna under dagen som vårt stöd och finnas där för våra frågor. Jag håller i hoppen in i det sista men det ser mörkt ut. Men allt händer av en anledning och man får ta det när det väl händer.
Håll tummarna.

ER-Cityakuten
Jag blev överlycklig när jag fick veta att vi ska släppa alla 15 säsonger av min absoluta favorit serie på DVD, CITYAKUTEN!!!
När den gick på TV var del "helig tid" på torsdagar under den timmen den visades, ringde det så fick det ringa, ville nån säga nåt fick det vänta till pausen.
Den här serien är början till många efterträdande sjukhusserier och börjar av karriären för George Clooney. Haha han är verkligen ung i första säsongen.
Har hunnit sett 5 avsnitt och det är bra att a för framtida regniga dagar.
Om du inte sett denna underbara serie så är det dags att ta igen det nu!




Fredag med finbesök
Jag längtar som en galning till imorgon! För då kommer syster,Alfons och Mats hit.
Som jag längtat, känns så tomt att inte ha syster nära, vissa dagar är extra jobbiga.
Dagar man önskar man bara kunde gå över och sitta och prata vid köksbordet, eller bara sitta i soffan ihop och glo på tv.
Inser att dom aldrig kommer flytta tillbaka till Stockholm, och jag komer aldrig flytta norrut. Så man får vårda och njuta av de tillfällena man ses.
Känns också som man missar så otroligt mycket i Alfons uppväxt, allt nytt han lär sig och gör, buset han hitatr på och sakerna han säger.
Finns ingen härligare grabb än min ögonsten!




Nu ska jag tömma diskmaskinen och byta lakan i sängen min.
Trevlig kväll på er.

Tjoflöjt /Martina

2 kommentarer:

  1. Saknar dig med syster!! Det braiga är att vi tar vara på den tid vi får när vi ses. Då är det kvality time =)

    Ses imorrn! Eller? Vad händer imorgonkväll?
    kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tänker på dig!
    Hoppas ni får kul i helgen och att det går bra på måndag! Kraaaam

    SvaraRadera