söndag 3 april 2011

Söndag, Dimma och Shopping

Idag är det söndag,helgen har återigen sprungit ifrån mig och det har vart massa aktiviteter denna helg.

Fredag
Fredagen var både bra och dålig. Jobb som vanligt. Dock med ett väldigt jobbigt mejl som kom på eftermiddagen, vår VD har kallat till infomöte imorgon kl:09.00. När chefen kallar till infomöte är det sällan glada nyheter. Rykterna började såklart flöda på jobbet om vad som händer och vad mötet kommer handla om. Klart man är orolig men efter den här helgen med peppande från bla pappa och Fröken Franzén så får man hantera det när oc om det sker. Med min orolig själ så har jag svårt att tänka så men vet ju att dom har rätt. Håller tummarna på att det löser sig, allt händer ju av en anledning, eller hur?
Fredagskvällen tillbringades på Dalarö. Jess hade köpt en iskross som skulle invigas med goda och nya favoritdrinken Mojito! Dock så gick iskrossen sönder efter Biffen och Biffen krossat just så mcyekt is att alla fyra fick till den första drinken.
Lite dåligt att den går sönder vid första användningen, reklamation Ja tack!
Grillat blev det till middag och fler drinkar mums!




Lördag & Söndag
Lördagen bestod av veckohandling och tvättning. Hade hopat upp sig en hel del tvätt då jag inte kunde tvätta förra helgen.
På kvällen väntade nåt jag sett fram emot länge. Tjejmiddag hemma hos Fina Franzén.
Vi var 6st tjejer, alla från jobbet som skulle umgås och äta gott.
Gott var det, lite plock med kyckling, snittar, sallad mm
Riktigt trevlig kväll med skratt och diskutioner. Snälla A som hade bilen tog med oss och skjutsade oss så vi lättast kunde komma hem. Tack snälla A!!
Hann med 00:19tåget och var hemma kl:1. Sov riktigt bra för en gång skull och vaknade när klockan ringde 08:45, packa väskan och iväg till gymmet.
En kul och hård PowerStep med roliga Linda väntade och jag kände mig riktigt stark, orkade hela passet och alla hopp.
Hem till pappa och duscha sen gav vi oss iväg för en trip i shoppingens tecken.
Vi skulle till Ö&B för att båda behövde lite tvål och enda hygien och städartiklar.
Pappa hade nämnt att han behöver skor och en tunn vår/sommar jacka, så vi gick in på skokanonen där han hittade ett par skor, efter mycket kollande. Verkar som alla killar numera har storlek 41-42 för det fanns det hur myckeet som helst av.
Vidare åkte vi till Port 73, jag hade sett ett par lampor jag ville kika mer på men pappa påpekade att dom inte var värda dom penagrna och jag kunde nog hålla med efter noga kollande och fingrande på dom.
Vi gick förbi Expert och där hittade jag en iPod/iPhone docka man kan spela musik ur. Jeeej! har kollat länge och suktat på J&Ds men inte kunnat bestämma mig. Men denna hade jag även sett hos Fröken Franzén då hon köpt en tidigare.
Så nu kan jag poppa på den istället för att ha igång datorn på högsta volym, dena har massa bra funktioner som ska utforskas snarast!
Nämnde jag att den var nedsatt 3000kr?? Japp 3000kr!! Det var ett kap tyckte jag!
Pappa hittade en jacka på intersport också,även han gjorde ett kap då den var nedsatt till halva priset. Mycket köpt men många bra kap! Härlig söndag.
Dock har ju vädret var riktigt trist,tjock tjock dimma och nu på eftermiddagen kom det spöregn som vräkte ner. det är ju bra då det får snön att smälta ännu mer.Fast det känns ju som det aldrig riktigt blivit dag idag när det är så mycket mörkare när solen inte haft en chans att spricka igenom.
Nu står Väder Tone och visar vädret, hmm ser sådär ut för början av veckan, men men man får ha tålamod och se ,känns inte som nån kan spå vädret på riktigt.





Nu ska jag nog packa upp min fina nya leksak.
Trevlig kväll på er

Tjing /Martina

1 kommentar:

  1. Svarar på din kommentar på min blogg här. Snabbast så. Såklart du får låna min tidning, men jag vill ha den kvar. Sparar alla inredningstidningar, för att kunna gå tillbaka och få ideér. Ses om en vecka. Kramis! Balkong och altan special...då kan gotta dig i vad du kan ha där.

    SvaraRadera