söndag 24 april 2011

Söndag, Påsk och Bilder

Idag är det påskdagen,söndag.
Det har vart massa på agendan och jag har verkligen utnyttjat mina lediga dagar.

Långfredag
Första lediga dagen, härligt väder vidigit förkylning med halsont och snorigt.
Men även fast jag kände mig som ett vrak så tvättade jag mig och tog en sakta promenad i solen till pappa.
Vi tog en kopp kaffe på balkongen och njöt av solen.
Efter frisör af Rosengård klippt pappa så kom Pricken och Lina så drog vi med "Gula Faran" mot Farsta. Där blev det kolla runt och en mysig fika på Café Volltaire, med två hungriga brudar med mig så åt dom lite lunch och jag tog mig en god latte med en smörgås,surdegsbröd med kyckling,pesto och valnötter. Den är verkligen god, det var Tess som introducerade mig för den.



Efter det så gick vi runt lite och kikade. Jag köpte stumpor och ett vitt baslinne.
Som vanligt glömde jag gumisnoddar som jag behövt i två veckor ungefär haha hoppas jag kommer ihåg det nästa gång.




Sen åkte vi hem till Pricken och njöt av lite godis i solen på altanen.
Åter igen så hängde jag med två tjejer som går efter en ät och sov klocka, precis som Skalman i Bamse :) så snart skrek det i magen på dom och Pizza stod på menyn.
När solen gårr ner hade vi lite kul inne med klipp på Youtube och film på tv.
Snällaste Pricken körde hem oss sen. Tack vännen.

Lördag

På lördagen så fortsatte min förkylning, usch vad irriterad jag vart och dåligt jag sovit, inte kunnat andas och hostat extremt mycket.
Som ni kanske förstår har jag inte kunnat träna,det gör ont i mig att jag inte kan träna, men eftersom en sakta promenad till pappa gör mig halvdöd så inser jag ju att jag gör rätt i att inte träna.
Pappa kom hem till mig och hjälpte mig att tvätta mina fönster, välbehövlig hjälp, är jätte jätte tacksam, tack Världens Bästa pappa.!! Klarar mig inte utan dig!
På kvällen mötte jag upp Lina och vi satt här hemma och hade det mysigt, sen kom Pricken förbi efter jobbet och lite snask och film stod på schemat.
Så kul att ha vänner hemma hos mig, blir inte så ofta men jag gillar det.!

Söndag

Idag kändes förkylningen lite bättre, men inte alls så bra som jag hoppats.
Gick i solen hem till pappa och vi satt och glassade i solen, fick faktiskt färg.
Hoppas grunden kanske sitter kvar sen Bali resan hihi.
Sen var vi duktiga och åkte och handlade till mig oc nu är jag hemma och betaöt räkningar och nu ska jag nog ta tag i att stryka de nya gardinerna när jag fått rena fönster.



Min lilla slöfis är ännu slöare när solen skiner.

Imorgon vänta mer äventyr.
Återkommer om det.

Ha en super kväll.
Puss & Kram

/Martina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar