lördag 13 augusti 2011

Dagens tips, dagens tips!

Hej alla glada, idag är det lördag, solen skiner och jag har fullspäckad dag.
Från att inte ha några riktiga planer till att ha en hel del.
Nu på morgonen har jag målat ett varv till på bordet, känns lite som om det inte kommer att få helt så vitt som jag vill, men det kanske är lite av tjusningen med gamla och hemmagjorda saker? Att det ska se just hemma fixat ut.
Får se hur det ser ut när det kommer på plats, ögat kan lura en en del med skuggor och så när det inte står i sin "rätta form"

kl.12:15
Ska jag sitta i frisörstolen och få ordning på kaluffsen, bara klipp senna gång. Brukar färga varannan gång ungefär, annars blir det ännu mer slitet än det redan är.

Ungefär 1h senare..
ska jag och pappa iväg för den vanliga veckohandlingen,kanske bör göra en lista den här gången så man kommer hem med nåt vettigt haha Har iiingen inspiration till matlådor. Jag vill helst ha med mat då man vet VAD det innehåller och alltid är något man faktiskt tycker om, och inte tala om att det är väldigt mycket billigare.
Sen tror jag att det väntar något efterlängtat på Ica I Brandbergen, låg en avi åt helvete bland mina skor när jag kom hem igår, tror det är den där lilla hårbollen som lekt med den.

Dagens tips
Nu till anledningen att jag har att skriva idag egentligen, jag har lånat en bok av Miss J och jag säger bara OJ OJ OJ!!!
Den här bara måste ni läsa, den har allt.
Sjukt spännande, lättläst, bra karaktärer, svensk skriven, inga dåliga översättningar, finns på pocket och skrev jag sjukt spännande??
Den var så bra att jag inte ville gå av tåget på morgonen, bara ett kapitel till..och inte nog med att den var spännande under hela boken, så slutar den med världens cliffhanger!!
Eftersom jag har sån tur att ha världens bästaste kompis som tipsar och förser en med dom bästa sakerna att läsa, så har fröken i fråga del nr 2!! Wohoooo! Vad jag hört (av säker källa) så fortsätter spänningen även i denna, och det kommer en 3:e del!
Då undrar ni ju kanske titeln på denna? "Kråkflickan" och den se ut såhär.
Köp den, låna den, LÄS DEN!!!





Ha en jätte fin lördag

Tjing /Martina



2 kommentarer:

  1. ojojoj...nu blir jag ju jättenyfiken på denna bok. Är det nåt ja skulle gilla?
    Kan va lite meck att få bordet helt vitt, men det är nog bara charmen. Grund arbete är ju A och O i målning. Hade du grundfärg oxo förresten? Den täcker lite bättre.
    Kramis...vi saknar dig me!!

    SvaraRadera
  2. Ja du borde läsa den, lite läskig också!

    Nej ingen grundfärg, tycker inte de är nå bättre.
    Men borde veta bättre än att köra Beckers för de är inte bra! :(

    kram

    SvaraRadera