tisdag 9 augusti 2011

Ser inte mycket ut för världen...

men det kommer det göra när jag är klar!
Detta ska föreställa det bord jag, syster och pappa sågade isär när vi var uppe i Sälen förra helgen.






Ibland kan man göra fynd på det konstigaste ställena!
Tack syster för att jag fick halva bordet och för att jag fick stå ute hos dig och göra grovjobbet med slipen.
Nu har jag målat allt ett varv, kommer nog behövas ungefär 2ggr till.
Det jobbigaste med att måla är väntetiden mellan torkningen och när man kan måla igen. Med denna färg, snickerifärg vit från Beckers är det hela 16 lååånga timmar. Ni vet vad det betyder va? Jo myror i fingrarna och endast 1 strykning/dag..suck.
Sen har jag ju ett till problem, plats att måla.
Hade tänkt mig kunna stå ute på balkongen men nu har vädret så pass att det är för fuktigt att vara ute, och risken att det blir för kallt. Så under tiden jag håller på ser mitt kök ut som en krigszon haha
Men jag möblerade så pass att jag kunde laga till mig matlådor, inte illa eller vad säger ni?

Sen har jag även spacklat igen hålen i skåpen där nya fläkten kommer upp så det ska slipas ner och målas också.
Men jag måste blir klar med bordet innan jag kan börja slip så inte allt damm fastnar i den nymålade fägen.
Nästa projekt är att måla pallen jag köpte för ett tag sen och så tänkte jag fiffa till en annan liten pall.
Syster har introduserat mig för "dekopage", dock har hon inte hunnit visa hur man gör ännu men det finns att köpa på Panduro&Hobby, och jag antar att det kommer med instruktioner. Annars finns ju allas vår vän Google :)

Nu ska jag se om det är något kul på dumburken, antagligen inte men man måste ju kolla :)
Trevlig kväll på er

Tjing/Martina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar