söndag 28 augusti 2011

En underbar överraskning

Oj oj oj vilken härlig suprise jag fick i torsdags, tog mig till Farsta för vad jag trodde var en som vanlig trevlig torsdagsfika med mina brudar.
Hade köpt mitt kaffe och tog ett bord och väntade på de andra två som stod och betalade, vem ser jag då smyga fram bakom stolpen???
Jo ALFONS!!!! och systeryster!! Snacka om chock. Jag blev helt stum och så jäkla glad, som jag längtat efter dom!
Dom är bra sneaky min syster och brudar som hållt det hemligt huuuur länge som helst, ok ok en vecka men ändå.
Pappa hade också var super duktig och inte sagt nåt! Ni som känner oss vet att en sån hemlighet inte är det lättaste för oss att hålla.!! :)

Fredag
Efter jobbet bjöd Pricken hela The Crew på god wok, lite umgås tid innan Alfons var tvungen att sova, syster och jag hade svårt att hålla honom vaken i bilen på väg hem. Ack så trött efter en heldag på IKEA och lek mer Pricken.

Lördag
Åkte J&D, jag och syster med Alfons till Bonden Marknad på söder. Kanonväder var det, men med massa och åter massa folk.
Puh det gick knappt att komma förbi och fram att titta och handla. Men jag kom hem med favorit "feta ost" från Väddö mejeri.
Syster var modig och gick en kort sväng på loppis delen medans vi andra satt och njöt i solen istället. Inget för oss att försöka med.
Efter vi strosat runt var det såklart dads för fika.
J och Syster hade redan planerat för en tripp till Bosse Rappnes handelsträdgård i Ulriksdal. Det är verkligen fint där.
Mysigt fik, dock med en av de äckligaste kaffet jag druckit tror jag!
Det blev middag hos pappa och tidigt i säng för både syster och Alfons.

Söndag
Syster skulle träffa sina tjejkompisar och begav sig till VH.
Jag och pappa passade på att åka och handla och sen träffade jag J&D för en fika i centrum.
Blev glatt överraskad när J ringde och frågade då jag trodde det var en heldag på sjön för deras del. Men det dåliga vädret satte stopp, vilket är super trist. Säsongen är ju tillräckligt kort ändå. Hoppas hösten är varm ett tag till så de får en ny chans.
Mötte syster där och sen hem för middag med pappa och lek med Alfons.
Nu har jag varit duktig och fyllt i mina räkningar, packat upp rena tvätten och kollat lite mejl.
Ny arbetsvecka närmar sig med massa att göra och spännande uppdrag på tisdag. :)

Hoppas ni haft en fin helg.
Tjing/Martina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar