söndag 21 augusti 2011

Hallen nästan klar

Oj vilken vecka, har inte hunnit med så mycket egentligen men nu är det söndag igen och en ny arbetsvecka är på ingång.
Nya jobbet är jätte bra, toppen kollegor och massa nya uppgifter och jag fyller mina dagar.

IKEA
Eftersom IKEA inte alltid är så bra, då tänker jag på saknade skruvar,repade saker, konstiga/fel beskrivningar så va det väl ingen överraskning att även mitt köp var lite galet.
Dörren till mitt nya skåp passade inte som det skulle, men eftersom jag inte har varken tid,lust eller möjlighet att åka till IKEA för att byta och bråka med dom så löste jag det själv med hjälp av lite skruv från den pålitliga Claes Ohlsson! :)
Efter noga mätande så borrade jag egna nya håll och vips så var dörren där den skulle vara.
Min hjärna fungerade inte allt för bra så sent på kvällen så spegeln fick vänta till dagen efter men även den kom upp rak och på rätt höjd.
Så här ser det ut, även pallen NILS är ny.
Saknas lite piff med nåt på väggen och kanske några fina ljusstakar.
Tar gärna emot tips och ideér.




Bordet är klart

Nu är även mitt bord färdig målat.
Det ska sättas fast i väggen så det står säkert.



Lördag
Den bestod av en tripp till Martin Ohlsson med J&D, dom hittade massa bra saker, medans jag kom hem med Ramlösa på burk, två plattor.
De tjänade man på. Så jag är nöjd.
På kvällen var det dags för inflyttningsmiddag hos Pricken, jätte god mat och väldigt trevligt. Tack för en bra kväll, hoppas du kommer trivas i ditt nya hem.

Söndag
Fika med J&D och Lina som var hemma i stan över helgen, sen handla med pappa och middag.
Nu ska jag noga bara hänga framför tvn, hoppas på någon bra film.

Ha det gott
Tjing/ Martina

2 kommentarer:

  1. Hellu!
    VAd gjorde ni på Martin olsson??? Där handlar ju bara företag?? Bra att du har skippat powerkingen och dricker ramlösa istället...energidrycker är skit!

    Va fint det blev i hallen, stor skillnad. Men säger som du..det ser lite tomt ut på väggen. Kika in på styleroom och sök på hall, så kanske du får lite inspiration =)

    Ps. Vi har en sånt där billy skåp vi med. Fast jag fick alla grejer med =)Köpte dte när jag bodde i Gbg för att ha som badrumsskåp =)

    Saknar dig!!!

    SvaraRadera
  2. hihi Daniel hade fått låna kortet från jobbet.!
    Så bara man har det kan man betala med cash. :)

    Nej det är sällan jag dricker energydricka nu förtiden. Kanske nån om man råkar handla och komma ihåg på Willys.

    Tack ska kika där, vill inte att det ska bli "för mycket" heller.
    Dock börjar jag tröttna på tapeten så jag kasnke gör något drastiskt. :)

    Saknar dig med
    Kram

    SvaraRadera