söndag 7 augusti 2011

Mellan Handen och Trosa...

Ligger ju Fittja, men det var inte dit utflykten drog till utan just Trosa.
Jag med J&D och Pricken lämnade Handen lite efter kl 10 i lördags och for mot en heldag med skoj.
Vi stannade i Järna och tog en härlig fika på Saltå Kvarn, dom ahde så mycket goda olika bakverk att jag stod länge och valde. Till slut blev det en jordgubbsmoussetårta med choklad, och vad måste man ha till det?? JO en god latte såklart :) mmm jummie!




Eftersom regnet låg i luften så blev fikat kortare än vanligt, såg ljust ut men sen kom det fint fint regn ¨som inte ville ta slut. Vi drack upp och tog en sväng i deras lilla butik där man kunde köpa massa kul. Allt ekologisk odlat och tillverkat.
Eftersom jag köpt en present till syster yster kan jag inte avslöja riktigt vad jag köpt :) hihi
När vi var klara fortsatte vi mot Trosa.
Vädret började se bättre ut och vi strosade runt i värmen.
Där skulle jag verkligen vilja ha en liten sommarstuga, dock måste jag gifta mig rikt eller vinna på lotto för det är inte billigt ens för en liten 15kvm stuga :(. Men man måste ju få drömma eller hur?

Vi gick runt och umgicks och hade väldigt trevligt. Middag på Fyren som var riktigt god. Jag smakade till och med en halv rökt räka av Daniels förrätt och håll i er nu...den var GOD. Japp ni läste rätt, det goda var just att den var rökig och smakade inte havsbotten!!
Här kommer lite bilder från vårt lilla äventyr. Enjoy!











SöndagDen handlade om att handla för veckan och unvika att vara ute och bli dyblöt.
Det har regnat och vart höstmörkt heeela dagen, usch.

Ny veckaDen består av nya roliga utmaningar på nya jobbet och komma igång med träningen.
Hoppas ni får en kanon kväll



Tjing /Martina

4 kommentarer:

  1. Heeeeeeeeeeeej!
    Ohh vilket fint inlägg du har gjort/skrivit!! Ser att du har hittat Photoscape nu iaf ;)
    Gud va fuskigt att ni åkte både till Saltå Kvarn och Trosa....allt såg så mysigt och gott ut. Är superduperförvånad att du smakade på räkor...duktigt syster. Du vet att allt från havet smakar inte kallsup...(bara kräftor) hihi. Dit får vi åka nån gång när vi kommer på besök!!

    SvaraRadera
  2. Fy vad du e dum som inte sagt att du har en blogg!
    Va?!
    Här har du fått läsa om mig och inte en enda gång sagt nåt om att du med skriver......
    Näe, det blir straffträning på det, MED MIG!
    När jag e frisk, då jävlar!

    SvaraRadera
  3. Tess, förlåt jag trodde jag sagt det!
    Jag är ju så dålig på att skriva om man jämför med dig juu!

    Hoppas vi ses på Sats snart.
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Klart vi ses snart!
    Puss gumman :)

    SvaraRadera