onsdag 21 september 2011

Är man tjock, får man lida pin.

Träning
Just hemkommer från ett hårt BC pass i Farsta.
Som vanligt är man så svettig att man kan vrida ur både kläder, skor och håret. Helt genomsvettig, fast det är så sjukt kul att det inte gör nåt att man är lite lurkig.

Besviken
Eftersom jag känner mig själv så borde jag hålla mig ifrån allt vad VÅG är, men där stod den, i glas alldeles ensam och övergiven. Vad gör klant/nyfikna Martina då??
Gissa....Jo ställer sig på den och vad tror ni händer? Besvikelse så klart.
Från att vara helt svettig och varm till en kylande känsla som gick igenom kroppen. Vad händer? eller rättare sagt varför händer det inge?
Hård träning och bra kost borde ge = viktnedgång. Men inte när det gäller Martina, nej nej hon går upp i vikt. Sen sist jag vägde mig hemma hos pappa har jag lagt på mig 4 kg!!!
Jag blir så ledsen, visst tränar jag för att det är sjukt roligt och bra för flåset och jag träffar massa kul folk, men man vill ju se och känna resultat.
Att träna och kämpa för att se ett resultat på plus 4kg, inte OK! *suck*
DÅ tänker ni säker, men du bygger ju muskler! Jo må vara,men med de passen jag kör borde det rinna av en hel del fläsk också.
Har vridit och vänt på mina matvanor och kör mycket mindre kolhydrater för att inte ha så "tunga" matlådor så man blir dåsig och samla på sig fel kolhydrater, men ändå inte.
SÅ för att få i sig en hel del proteiner efter träning så blev det en burk Kesella med blandade osaltade nötter och Proviva eftersom magen vart lite dum mot mig idag.

Snälla
Med ett självförtroende och en självkänsla som skrapar nere i de djupaste grunden så hjälper det ju inte att se detta, min första tanke var att Nu ska jag hem och inte äta nå mer, sen kom jag på att nej det är ingen bra idé alls, då kommer kroppen bli förstörd och du kommer bli sjukt trött och då orkar du ju inget. Så nu sitter jag här och grubblar på vad jag ska ta mig till?
Har ni några tips där ute? Jag välkomnar ALLT vid det här laget.

Tack snälla söta bloggis vänner.

Pöss och Kram
Tjing/ Martina


4 kommentarer:

  1. I can help you darling!
    Du kan få mitt kostprogram om du vill.
    Belive me, det kommer fungera, men då måste du verkligen följa det!
    Fast det är ingen Quick-fix, det kommer ta tid oavsett.

    Har du räknat med att de två vågarna du vägt dig på kan vara olika kalibrerade? Bara där har du lätt ett par kilo som kanske inte alls existerar!!!!

    Å glöm inte det viktigaste av allt!
    Du e så Fin, precis som du är!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Håller med partypinglan, vågarna är nog garanterat olika. Pappas våg är nog inte lika bra som den på gymmet, om det va där du vägde dig?
    Kolla med kostprogrammet som partypinglan har, det kanske funkar för dig.

    Annars så skriv ner vad och hur mycket du äter på en vecka, så kan jag se vad din/dina fällor är. Kanske är nåt du stoppar i dig som är jätte fel och som du inte har tänkt på.

    Sen är nog det muskler oxo, för inte har väl kläderna blivit mindre.
    Och sen ska du veta att vi tycker om dig lika mycket hur du än ser ut...ALfons håller oxo med ;)

    kram

    SvaraRadera
  3. Hej på er mina fin,

    Tess jag tar gärna emot din hjälp!
    Vi får ses och prata ihop oss.
    Kram

    Systeryster, du kan ha rätt, men då vill jag hellre ha resultatet på pappas våg då de visade mindre ;)
    Tycker om er också, saknar er.

    SvaraRadera
  4. Du kan få låna min pappas våg om du vill, den visar alltid glada (men missvisande) resultat! ;)

    Bra att du tänker på vad du äter! Du ska se att nästa gång (om du nu ska fortsätta med det?!) du ställer dig på vågen (håller med dom andra om att du alltid borde ställa dig på samma) visar den ett gladare besked!

    Håll i träningen! Jag tycker det blir roligare och roligare ju mer man tränar. Bara det gör ju en glad. Iaf jag känner mig piggare och mer allert. Och så får man ju bättre flås också, tänk på det som en vinst!

    Kram på sig!

    SvaraRadera