söndag 11 september 2011

Mat mat mat

Idag måste jag säga att jag varit produktiv, eller egentligen så har hela veckan gått i det temat.
Måndag och onsdag stod det träning på schemat, så jobb varje dag så klart med diverse aktiviteter och "att göra" listor.
I morse var jag på gymmet kl.10:00, 10:30 körde SATS Energy igång med coolaste Linda, 55min effektiv konditionsträning med 2 st styrkelåtar.
Blev hämtat utanför av J&D och vi gav oss iväg till inte mindre än "Bromma Blocks", nu tänker ni, Vad sjutton finns det där.
Jo målet för mig och Miss J var att hitta lite nya träningskläder, och hon hade läst om en ny sportaffär som ska konkurrera med Stadium, Sport XXL, dock en besvikelse! Inga skor, inga träningskläder funna :(. SÅ vi gick in på Stadium mitt emot och jag hittade ett snyggt linne från NIKE, skulle säga att det är "Royal blue" eller säger man Kornblå? Fint iallafalll.
Så klart tog vi en fika, och jag var sjukt hungrig vid det laget, så jag åt en mumsig Ceasar Wrap med en stor latte, det var de kalorierna från det passet det! :)
Gick en sväng runt i centrumet som var lite annorlunda, väldigt mycket "utomlandskänsla" att alla affärer går-ihop-med-varnandra, inte att man betalar i samma kassa men att det inte är hårt indelat i lokaler. Ganska coolt faktiskt.
Så fanns det allt från dyra butiker till de vanliga H&M, Vero Moda, Cervera mfl.
Kul med lite nytt som omväxling. Dessutom så tog vi en sväng via mitt jobb så Miss J fick se var jag jobbar, har vart lite svårt att förklara eftersom jag själv inte har nån koll på Solna/Sunbyberg heller haha.

Matlådor
Nu står det en GI gratäng i ugnen som ska delas upp i matlådor, eller ja två blir det nog skulle jag tro, kanske fler, men det är ju inte så kul att äta samma mat hela veckan lång.
Har tänkt mycket på hur folk faktiskt har råd, och vill äta ute varenda eviga dag? Visst jag ska inte säga att jag aldrig äter ute men då blir jag oftast besviken ändå!
Jag vill veta VAD jag stoppar i mig och lagar man det själv veta man ju också att det oftast är just gott.
Gör man en snabb uträkning blir det ju ca: 1600kr/mån!! (80krx20dagar=1600kr)
Jisses 1600kr per månad, tänk vad mycket kul man kan göra för de pengarna istället! Några månader och du har en längre solresa, en snygg vinterjacka, snygga skor eller 1 1/2 Triwa klocka :) Vill man inte hellre ha det?
Jag tror det värsta med detta är justa att det är de med barn som äter ute? Kan man inte lägga till lite när man lagar så man får en matlåda? Helt galet!

Nu måste jag kolla till min mat så det inte slutar illa.

Skänk även en liten tanke och varför inte tända ett ljus för de som miste livet den 11/9-2001!
Inte rättvist och en hemsk dag som kommer finnas i våra minnen väldigt länge, om det någonsin kommer gå att glömma.

Ha en fin kväll
Tjing/Martina





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar