tisdag 27 september 2011

Lite besviken.

Ni som känner mig vet att jag gärna handlar kläder och skor, och då gärna på H&M.
I söndags hämtade jag ut ett paket som kommit sen om sides. Trodde såklart det var min efterlängtade kavaj som jag väntat på hur länge som helst, men icke.
Visst blev jag glad för det som var i och den passade klockrent, men när kikade på lverensbeskedet som de skickar med så står det "Slutsåld" brevid min kavaj!!
Slutsåld??? Hur kan man skriva slutsåld bar sådär på en produkt?
Jag kände direkt hur irriterad jag blev och plockade upp mobilen och ringde kundtjänst.
Tyvärr var jag alldeles för sen så de hade stängt, men jag tänkte inte låta detta gå förbi, nej nej.
Nästa dag (igår) när jag kom hem från träningen så ringde jag och fick prata(tack och lov) med en trevlig kvinna som meddelade mig att -Jo visst får vi gör så när jag ifrågasatte metoden av "slutsåld"'
Hon sa också att det tydligen var något problem med den leverantören som skulle sy upp dessa kavajer men att det fått tag på en annan, och frågade om jag ville beställa den.!
Jag tänkte säga -Ja vad fan tror du?? Men jag behöll mitt lugn.
Nr 1;Skulle jag beställt den om jag inte ville ha den?
Nr 2; Skulle jag ta mig tid att ringa och fråga om jag inte ville ha den??
Nr 3; Om de ändå hade en ny leverentör varför inte bara skriva ett nytt leverans datum på produkten?
Så istället för att få den nu i oktober så får jag vänta till slutet på novemeber, då också "Om jag har tur och det löser sig denna gång" Jisses!
Så nu känner jag mig som sagt väldigt besviken, det var pga denna kavaj jag la hela beställningen från början och nu får jag vänta sjukt läng på den, om jag ens får den.
H&M har blivit katastrof sen det är H&M och inte H&M Rowells. Nu kan man nästan stå ut och vänta lite så hittar man kläderna i butik istället, och kan då pröva på plats.
Dock kännerj ag mig själv och kommer garanterat beställa fler gånger från H&M, sen måste jag påpeka att detta var första gången nåt sånt här händer.

Nu ska jag fixa lite matlåda.

Ha det gott
Tjing/Martina



3 kommentarer:

  1. hahaha..en av anledningarna varför jag inte beställer från H&M. Man får aldrig grejerna på en gång utan måste vänta sisådär 2-3 månader. Suck! Då provar jag hellre dem i affären och köper dem där. Hatar att vänta på saker...där är vi nog alla lika. Hur kul är det att vänta egentligen? Kramis!!!

    SvaraRadera
  2. Förstår dig syster, kommer nog tänka till nästa gång jag beställer.
    Jag har ju faktiskt fördelen att bo i storstan där man hitatr fler av varje affär.

    Nej vänta är as trist!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har beställt samma kavaj tror jag. Den kommer inte att komma in.....

    //Sofia

    SvaraRadera