onsdag 30 januari 2013

First time for everything

Onsdag, mulet, regn men underbara plusgrader! Jihaaaa! Snö pliiis be gone. Jag hatar vintern, och nu när man känner graderna stiga lite lite så längtar jag ännu mer till våren och sommaren.
Men innan den är här så ska det bli en premiär för mig! Japp hör och häpna, M ska upp och åka skidor.
Ja ni läste rätt, men nu tror ni att det är typ Sälen jag ska till, och att jag ska ta mig an VÄGGEN...nej nej
M ska testa på att åka på plan mark..längdskidor alltså. Ska bli så sjukt kul, vi ska till Orsa hela gänget, och då menar jag hela gänget.
Vi är 7st (japp jag är femte hjulet under vagnen...eller åttonde kanske nu då) grabbarna kommer åka nedför medans vi tjejer testar längs med, med undantag för en person tror jag.
Nåväl, detta ska testas och jag hoppas jag gillar det, för det är ju grym träning samtidigt.
Idag gäller det att bege sig ut på lunchen för att hitta byxor, lite vattentåliga, inte för tjocka som jag kan åka i.
Täckbyxor funkar ju inte att åka i, så nåt mitt i mellan täckbyxor och ska byxor, jisses, känner på mig att detta inte bli så lätt. Håll tummarna, och om ni har tips på var jag kan hitta det lite snabbt. Säg inte Stadium för de har inge bra.
Tvättade min skidjacka igår, men det är marigt med vitt, det vill inte bli rent :(...inte vid ficköppningarna och så iallafall. Men mycket bättre än innan och det är alltid nåt, insåg att den nog inte alls är tvättad, jo kanske en gång. Men min syster säger alltid att man helst inte ska tvätta skidjackor för de tappar sin "effekt" då.
Men Not to worry, jag använde inget sköljmedel, bara tvättmedel.

Att måla en gång till eller inte
Nu börjar bordet ta form. När jag öppnade förpackningen och såg alla delar tänkte jag ett tag, va fan tänkte jag med när jag ska måla detta.
Men när jag väl började och alla delar var slipade och dags att måla så gick det av bara farten.
Allt står som vanligt i ett kaos på köksbordet hemma, men det blir bra. Men frågan är om jag ska måla en omgång till? Jag tycker det ser bra ut men då har jag ju alltid målat när det vart mörkt ute (eftersom jag knappt är hemma när det är ljust)
Tänkte på själva bordsskivan, fast det kanske inte ens behövs. Vill ju så gärna montera ihop det nu, mina stolar till har ju stått sen långt innan jul och bara väntat på att få bli använda.
Måste också igen säga att Flüggers egna färg är kanon, slår Beckers med hästlängder.

Nej nu blir det kaffe no 2, eftersom jag var på jobbet redan 07.10!

Tjing på er
/M



2 kommentarer:

  1. Hej systerdodi! Passar på att kolla bloggen på jobbet. Hinner inte med någonting hemma längre. Visst är flügger bra...kul att du oxo gillar den!
    När skall ni upp till Orsa? Jag vill träffa dig och hela bunten..känner mig såååå o social nuförtiden! Jag kan stå i spåret och heja med blåbärssoppa ;) Iof..jag har pjäxor till långfärds skidor, men inga skidor=). Massa kramar! Tips..måla en till gång...så du inte ångrar dig sen att du inte gjorde det!

    SvaraRadera
  2. Hej hej;
    busig du är ;)
    Men du har ju rätt till rast så läs på du.
    V åker imorn efter jobbet, och hem på söndag mitt på dagen tror jag.
    Beror på om vi ska åka även på söndagen.
    Kom och åk med oss, eller bra skratta åt din kära lillasyster när hon står på näsan.

    Puss&KRam

    SvaraRadera