måndag 28 januari 2013

Sociala nätverk är mer osociala nätverk!

Sociala nätverk är ju verkligen "the It thing" nu.
Facebook, Twitter, chattar hit, bloggar dit. Man behöver inte längre ta sin tid till att kontakta sina vänner och familj face to face och berätta saker, eller ringa.
Posta det på facebook så är det löst! Så kanske du får några "likes" på samma gång så du känner dig extra nöjd.
Är  inte det trist? Ja, jag har facebook och som ni läser en blogg men jag saknar verkligen när man blev uppringd och när man sågs och pratade med folk.
Har insett nu att det sociala nätverken i själva verket är det ososicala nätverket! ett exempel är, när jag för någon vecka sen såg bild på just Facebook från jobbets After Work, då var det 4 kollegor med på bilden, ALLA höll i varsin smartphone och joxade med! Vad hände med att umgås på riktigt? är det inte galet? var ska det sluta?
Kommer man ha utvecklings och föräldramöten online snart? Kommer man att kunna gifta sig över nätet?
Visst jag håller med om att jag älskar min telefon och dess funktioner, men jag tycker att det börjar gå till överdrift. Man sitter och stirrar på telefonen hela tiden, ska kolla upp nåt bara för att man kan.
När jag är hemma så brukar jag numera försöka strunta i mobilen, blir så trött på mig själv att jag ska sitta med den jämt och ständigt!
Kan säga att det ska bli ännu mindre sånt i framtiden, blir så trött!


Något roligare
Under helgen har jag vart med fröken Franzén, åh som jag har saknat henne när hon vart borta massor med veckor.
Hela lördagen hängde vi, såg på film, åt mat och hade trevligt.
På söndagen åkte jag via papi och Etna och så handla och så måla bord, tror det kommer bli sjukt bra.
Färgen jag köpte på Flügger var kanon, 90 högglans vit. Lättmålad och täcker kanon bra.
Dock har jag som vanligt (The Rosengård way) klantat mig, när jag använder köksbordet som slipbord/målarbord så är risken stor för skador, även denna gången med ett gäng repor fast jag tyckte jag täckt så bra. :( ja ja det är inget bord jag kommer ha längre tid så.
Litet smakprov kommer här, alla delar målade en vända.

Lampan kommer också få sig en omgång vit färg

Tjing på er bloggisar och lägg ner luren och datorn lite extra idag ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar