tisdag 8 januari 2013

Jul, Nyår & tillbaka på jobbet

Julen är förbi, nyår lika så och nu är man tillbaka på jobbet.
5 dagar i veckan som vanligt, visst låter jag possitiv?
Det är så sjukt hur snabbt man vänjer sig att vara ledig, njuta av att inte behöva stiga upp för att passa buss/tåg eller bege sig till jobb och alla gamla tråkrutiner.
Men snt är ju livet, inte mycket att göra åt, om man inte vet och kan bli ekonomiskt oberoende :-)

Julen
Julen firade jag ute på Dalarö med extra familjen Wullf-Lindholm, super trevligt.
Massa god mat, dricka och julklappar, jisses vad glad och förvånad jag blev, inte hade jag ränkat med så många klappar.
fick bla en täckkjol, som jag tänkt köpa redan förra året, en pulsklocka (som jag måste ställa in) tå böcker, lite lotter, BodyShop saker och finaste sockor från bästa gudmor i Finland.

Finaste sockor från Moster i Finland, hon känner mig när hon skickar med tvättrådslapp :)

Nyår
Mitt nyår spenderade jag upp i Sälen. Med syster & Go-fisarna.
Vet inte riktigt var alla dagarna försvann men rätt som det var så skulle jag åka hem igen.
Nyårsmiddagen lagade Syster och hennes svåger till, jag lägger mig inte i när de två ska kocka i köket.
Förrätt va hummer, som till och med Jag åt, helt ok, konstig konsistens och lite för mycket "havsmak" men testa måste man ju.
Varmrätten var nå så sjukt god, renfilé med rödvinsfondant? heter det så? En rödvinssås som kokat i evigeheter med massa i? Gott iallafall
Och till efterätt chocklad nånting, så komlpicerade maträtter att jag tappat ordet på dom.
Dom är duktoga på mat, Malin och Magnus. Intresset är stort så då brukar det gå väldigt bra.
Vädret var inte det bästa vid 12 slaget så man såg knappt några raketer, det kom ner nåt snöblandat regntjafs som skapade konstig dimma, så man såg inget man jag kan säga att vi hörde istället.
Jisses vad folk lägger ner massor med pengarpå raketer. Det höll på bra länge och vi stod inte ute så länge för att vi inte såg nåt men det fortsatte.
Jag gillar fyverkerier men jag är inte den som lägger massa tusenlappar på att köpa det, det finns det alltid andra som gör.
Barnen var lite sjuka när jag var där så jag kände själv lite i halsen och huvudet att jag inte var helt 100, men det verkar släppt och jag känner inte av halsen nu.
Var och tränade igår också, det var väldigt tugnt men sjukt kul att va igång efter "lovet". Hade ju tänkt träna massor när jag ändå var ledig men jag fick inte ihop det riktigt.
Kom hem från Sälen på torsdag på eftermiddagen, kände mig inte helt kry då så det blev soffläge hela kvällen men film.
fredagen pyslade jag med saker hemma och åkte och lyckades time in på Prickens lunch så jag tog en kaffe medans hon åt lunch, jätte trevligt, kändes som om vi inte setts på hur länge som helst.
Hade massor med planer på agendan menjag tappade helt sugen, kände mig helt tom inombords och orkade ingenting. Inget hade blivit som jag tänkt och heller inte saker jag gått och hoppats på hände.... Det var inte såhär jag ville börja det nya året.
Men det är inte hur du faller som räknas utan hur snabbt du tar upp igen!

Ha en fin vecka nu, här snöar det stora flingor (som jag hoppas slutar förre än senare)

Tjing från Mig 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar