fredag 11 januari 2013

Första veckan snart avklarad och träningsvärken från he**ete!

Idag är det fredag, den här veckan gick ju snabbt trots en seg start.
Trötta morgnar och trötta kvällar.
Men det konstiga är hur snabbt man kommer tillbaka till gamla rutiner, nu är det som att man ens vart ledig alls.
Hur kommer det sig? Tiden går sjukt fort när man har kul och är ledig, men när man har trist och vill ha helg så kryper tiden fram, märkligt.
Jag startade igång min träning med rekord fart, tre dagar på raken, tre hårda pass, sjuk sjuk träningsvärk.
Måndagen blev det BC
Tisdag en Body Pump som det var 100år sedan jag körde, och med mitt ego och mina mål så körde jag med de "vanliga" vikterna jag brukade ha. Inte för att det kändes tungt då men det tog som attan!
Onsdagen var det ett tungt och sjukt kul BC pass i Farsta.
Nu när folk som inte tränar i vanliga fall ska infria sina nyårslöften så är gymet belamrat med folk!! Kan bli tokig på folk som gör så, nej men nu ska jag komma iform, jag kan köra 2månader sen är jag "klar"!
funkar inte riktigt så, man måste hålla igång hela tiden, hela året,hela livet.
Visst även jag har vissa perioder då jag inte tränar, men detta absolut inte i månader, kan vara nån vecka hit eller dit då jag inte får ihop det.
Så det jag är irriterad på är att dom tar plats på gymet, de tar tiderna på passen, de ockuperar maskinerna, fast dom egentligen inte vill vara där. Ja ja de betalar ju som jag men jag tränar för livet inte för "beach 2013".

Helgen
Helgen är här om 5 1/2 timme och då blir det träffa kompis och helgen hoppas jag hinna måla mitt nya barbord som jag köpt på IKEA.
Det trista är att det måste slipas först, trist med förarbete.Men med bra förarbete så blir det fint i slutändan.
Har inte bestämt mig om det ska bli helvitt, eller om jag ska ha vita ben och mörka ben, eller mörka ben och vit skiva. Vad tror ni?
Bordet ser ut såhär från start (Lånad från IKEA.se)

Nu ska surkärringen irritera sig mer på en kollega som har attitydsproblem och tror hon är störts, bäst och vackrast...halleluja! Wish me Luck.


Kram på er, och trevlig helg
Tjing från Mig


1 kommentar:

  1. hej syster!
    Jag tror på mörk skiva och vita ben...på bordet alltså ;P

    Ge din kollega med attitydsproblem en kaffe och va övertrevlig till den grad att hon fattar att du hånar henne ...hahahhaha

    SvaraRadera